اخبار پیشنهادی


جمعه 93/01/15 | ساعت: 12:42 | کد خبر: 5025 | بازدید: 451660 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه فردوسی حق بزرگی بر گردن ایرانیان و فارسی زبانان دارد گفت: باید مراسمی در شان نام و شخصیت این حکیم فرزانه و شاعر بلند آوازه ایران زمین برگزار کرد؛ بر همین اساس مراسم بزرگداشت روز ملی فردوسی در 25 اردیبهشت ماه امسال با شکوه تر از هر سال برگزار خواهد شد.

به گزارش میراث ما؛ مسعود سلطانی فر با بیان این مطلب در نشست هم اندیشی برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی فردوسی که با حضور چهرهای فرهنگی و ادبی و تعدادی از مدیران و  مسئولان استان خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار شد افزود: تلاش خواهیم کرد این مراسم به صورت باشکوهی برگزار شود به گونه ای که مراسم امسال مبنا و چهارچوب برگزاری مراسم باشکوه در سال های آینده باشد.

وی گفت: در همین ارتباط دبیرخانه دائمی این روز ملی در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی تشکیل و برنامه ریزی های مناسب برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم روز ملی فردوسی توسط این دبیرخانه انجام خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سفر قبلی خود به مشهد در 10 اسفندماه 92 از راه اندازی پورتال پژوهشی و اطلاع رسانی فردوسی به صورت آزمایشی خبر داد.

سلطانی فر در بخش دیگری از صحبت های خود احیاء شورای احیاء توس یکی از مهترین موضوعاتی دانست که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آن را دنبال کرده است.

معاون رئیس جمهور هم چنین در خصوص مهمترین برنامه های سازمان متبوع خود برای برگزاری مراسم روز ملی فردوسی افزود: اعطای جایزه بزرگ بین المللی فردوسی به تعدادی از چهره های برجسته علمی و فرهنگی در ایران و سایر کشورها که خدمات ماندگاری برای معرفی این شاعر بزرگ داشته اند، برنامه ریزی برای آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با شخصیت و آثار حکیم توس، استفاده از همه ظرفیت ها برای معرفی فردوسی در سایر کشورها، بهسازی و ساماندهی محور مشهد – توس، ساماندهی اطراف و محوطه باغ  آرامگاه فردوسی با همکاری شهرداری و ... از مهمترین برنامه های این سازمان برای بزرگداشت روز ملی فردوسی است.

بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی از موزه آستان قدس رضوی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین در جریان سفر خود به خراسان رضوی از موزه آستان قدس رضوی در مشهد و بخش های مختلف آن همچون گنجیه قرآن و نفایس، تالار استاد فرشچیان، هدایای مقام معظم رهبری و آثار، اشیاء، نفایس و هدایای موجود بازدید کرد.

مسعود سلطانی فر از این موزه به عنوان یک گنجینه ارزشمند یاد و به همه زائران توصیه کرد در کنار زیارت از بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، از این موزه بی نظیر نیز بازدید کنند.

وی موزه آستان قدس رضوی را یکی از بهترین موزه های کشور دانست و افزود:  بازدید از این موزه می تواند به عنوان یکی از مهمترین برنامه زائران در کنار زیارت باشد. چراکه موزه آستان قدس رضوی دارای بخش ها و گنجینه های ارزشمندی است که یکی از بخش های مهم آن، گنجینه هدایای مقام معظم رهبری است.

 

وی همچنین از افزایش همکاری سازمان میراث فرهنگی با آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: این سازمان آمادگی دارد برای افزایش سطح همکاری ها، تفاهم نامه مشترک با آستان قدس رضوی داشته باشد.

سلطانی فر با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی در حوزه های گوناگون دارای ظرفیت بالقوه است، افزود: در صدد هستیم بر اساس برنامه ریزی منسجم و مناسب سطح همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با آستان قدس رضوی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه زمینه های مشترک بسیاری میان سازمان میراث فرهنگی و آستان قدس وجود دارد که می تواند منجر به تقویت همکاری این  دو نهاد شود، گفت: سازمان آمادگی دارد برای افزایش سطح همکاری ها، تفاهم نامه مشترک با آستان قدس داشته باشد.برای نمونه بیمارستان رضوی می تواند کمک موثری در افزایش همکاری آستان قدس رضوی و میراث در حوزه گردشگری سلامت باشد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه همکاری موزه ای می تواند محور دیگر همکاری ما با آستان قدس رضوی باشد، تصریح کرد: آثار و هدایای موجود در مجموعه گنجینه موزه مرکزی آستان قدس رضوی نشان دهنده عشق و علاقه مردم به اهل بیت به ویژه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است.

وی اعلام کرد: گنجینه فرش یکی از مهمترین گنجینه های موزه آستان قدس رضوی است که تجلی گاه هنر ایرانیان  است.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1