اخبار پیشنهادی


پنج شنبه 93/02/25 | ساعت: 06:12 | کد خبر: 5119 | بازدید: 451571 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ایجاد خانه های صنایع دستی را از برنامه های اولویت دار برای توسعه و تقویت این صنایع ذکر کرد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، کامران سبزه میدانی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات و موانع پیش روی صنعتگران استان کردستان در سنندج، کردستان را از استان های برتر در حوزه صنایع دستی دانست و از مسوولان صنایع دستی استان خواست برنامه ها و راهکارهای خود را برای تقویت بیشتر این حوزه ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی یکی از حوزه های درآمدزا و اشتغال آفرین است، بر افزایش کیفیت محصولات تاکید کرد و افزود: باید با آموزش های مستمر و مداوم بتوان علاوه بر کیفی کردن تولید محصولات، تعداد بیشتری از علاقه مندان را نیز آموزش داد و به ایجاد اشتغال در میان افراد جویای کار مبادرت کرد.

وی از مسوولان صنایع دستی کردستان خواست تلاش خود را به آموزش در راستای ایجاد اشتغال، ارتقای کیفیت و کمیت محصولات تولیدی صنایع دستی، ایجاد خانه های صنایع دستی برای حمایت از صنعتگران و هنرمندان، ارائه تسهیلات به هنرمندان و صنعتگران، جذب فراگیر هنرمندان برای توسعه هنر آنها و راه اندازی کارگاه های تولیدی هنرهای شاخص صنایع دستی استان معطوف کنند.

وی با اشاره به اینکه کردستان به دلیل دریافت نشان ملی صنایع دستی به عنوان پایلوت برای ارتقاء هنرهای سنتی و صنایع دستی در مرکز معرفی شده است، گفت: ایجاد 10 کارگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی و اعطای اعتبارات لازم برای تجهیز و حمایت از هنرمندان در نظر گرفته شده است تا بتوانیم در فرآیند روند تولیدات صنایع دستی و ایجاد نوآوری و یا احیاء هنرهای سنتی قدم های مثبتی را برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان نیز در این نشست ایجاد خانه صنایع دستی در استان را یکی از نیازهای هنرمندان صنایع دستی دانست و اظهار امیدواری کرد با تدابیر مدیران کشوری بتوان در راستای حمایت از هنرمندان و صنعتگران کردستانی و ایجاد اشتغال آنها، قدم های مثبتی برداشت. 

رسول اشتودان افزود: ایجاد خانه های صنایع دستی در استان می تواند نقطه عطفی برای حمایت از صنعتگران و هنرمندان و ایجاد اطلس صنایع دستی و احیاء هنرهای صنایع دستی منطقه باشد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1