اخبار پیشنهادی


سه شنبه 93/04/24 | ساعت: 07:36 | کد خبر: 5235 | بازدید: 451466 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

یادداشت تفاهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شورای روابط فرهنگی کشور هند عصر دوشنبه امضا شد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا؛ این یادداشت تفاهم بین محمدحسین طالبیان معاون میراث فرهنگی و ساتیش سی مهتا مدیر کل شورای روابط فرهنگی کشور هند و با حضور مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی امضا شد.

در این یادداشت تفاهم دو کشور ایران و هند در خصوص همکاری در زمینه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به توافق رسیدند.

طالبیان معاون میراث فرهنگی پس از امضای این تفاهمنامه به خبرنگار ایرنا گفت:همکاری ایران و هند در حفظ، مرمت و نگهداری میراث فرهنگی در این تفاهمنامه مورد توافق دو طرف قرار گرفته است.

وی تمدید زمان برگزاری هفته های فرهنگی دو کشور و همکاری در جهت شناسایی تاریخ و فرهنگ ایران و هند را از جمله مفاد این تفاهمنامه عنوان کرد. 

طالبیان تصریح کرد: در این تفاهمنامه همچنین به موضوع گردشگری اشاره شده و دو طرف درخصوص افزایش همکاری های گردشگری تهران – دهلی نو توافق کردند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه دو کشور ایران و هند از ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی در زمینه گردشگری فرهنگی برخوردارند در این زمینه توافق هایی برای گسترش همکاری ها صورت گرفت.

طالبیان مدت این تفاهمنامه همکاری را پنج سال اعلام کرد و افزود: برگزاری هفته های فرهنگی ایران و هند و بالعکس در این تفاهمنامه مورد تاکید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: امضای این تفاهمنامه در واقع آغاز همکاری های دو کشور در این خصوص محسوب می شود و سازمان میراث فرهنگی براساس سیاست دولت یازدهم در جهت گسترش روابط با کشورهای بافرهنگ های مشترک اقدام خواهد کرد.

ساتیش سی مهتا مدیرکل شورای روابط فرهنگی کشور هند نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:این تفاهمنامه در سال 2008 به امضای مقام های ذیربط دو کشور ایران و هند رسید و اکنون برای تمدید آن این سفر انجام شد.

وی اظهار کرد: اساس این تفاهمنامه که امروز به امضا رسید همکاری های فرهنگی بین ایران و هند است. 

ساتیش سی مهتا گفت:موضوع اصلی این تفاهمنامه برگزاری هفته های فرهنگی ایران و هند و بالعکس است.

وی افزود: در این تفاهمنامه برگزاری جشنواره های فیلم ، غذا و پوشاک و فعالیت های مشابه مورد تاکید دوطرف قرار گرفته است.

مقام هندی درخصوص برگزاری هفته فرهنگی بین دو کشور گفت: ایران و هند می توانند به صورت مستقل فعالیت های فرهنگی در هفته فرهنگی انجام دهند که این می تواند روابط دو کشور را توسعه دهد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره گسترش همکاری های صنایع دستی ایران و هند که به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان این هنر - صنعت در جهان مطرح هستندگفت: ایران و هند از بزرگترین کشورها در حوزه صنایع دستی جهان محسوب می شوند و این صنایع دستی یک هنر زنده است و برای رشد اقتصادی و اشتغال دو کشور موثر است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1