اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/06/17 | ساعت: 10:25 | کد خبر: 5375 | بازدید: 451337 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

جلسه شورای احیای مجموعه فرهنگی - تاریخی توس پس از 15 سال با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مشهد برگزار شد.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری فارس، جلسه شورای احیای مجموعه فرهنگی تاریخی توس به ریاست مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی (دبیر شورا)، علی‌رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، پیروز حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده نمایندۀ مردم خراسان در مجلس شورای اسلامی (منتخب مجمع نمایندگان)، علی داوطلب نمایندۀ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رجبعلی لباف خانیکی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محمدحسن واحدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی خراسان برگزار شد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در این جلسه با اشاره به اهمیت و ضرورت تشکیل مجدد شورای احیای توس بر مبنای فرمایش مقام معظم رهبری در این خصوص و اهمیت تاریخی فرهنگی مجموعه تاکید کرد.

در ادامه این نشست، مدیرکل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی به ارائه گزارشی از وضعیت مجموعۀ توس و سابقۀ تاریخی آن پرداخت.

در این جلسه اعضای حاضر، آراء، نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با فعالیت شورا بیان کردند و نتایج مجموعه تبادل نظر حاضرین در 5 مورد به تایید اعضاء رسید.

تشکیل کمیتۀ اجرائی زیر نظر شورا با محوریت استانداری خراسان رضوی در استان به عنوان اولین پییشنهاد، مورد تایید حاضرین در این جلسه قرار گرفت.

همچنین اختصاص اعتبار دولتی به مطالعات، کاوش‌های باستان‌شناسی و مرمت بقایای معماری و یافته‌های باستان‌شناسی در این جلسه مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.

در این جلسه که به ریاست معاون رئیس‌جمهور برگزار شد، ضابطه‌مند کردن ساخت و ساز در عرصه توس به عنوان اولویت سازمان عنوان شد و تملک اراضی و املاک توسط سازمان میراث فرهنگی در دستور کار نخواهد بود.

همچنین اجرای طرح پیشخوان مجموعه توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری (در قالب صندوق احیاء) با مشارکت بخش خصوصی مورد تاکید و توجه اعضاء قرار گرفت.

مدیریت شهر توس به طور ویژه و تخصصی یکی از مهمترین عناوینی بود که در این نشست مطرح شد که با نظر مثبت حاضرین، اجرایی می‌شود.




----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1