اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/06/17 | ساعت: 10:28 | کد خبر: 5377 | بازدید: 451414 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

به مناسبت میلاد خجسته امام رضا(ع) نمایشگاهی از تابلوهای هنرمند نقاش، کمال الملک از تاریخ 16 تا 24 شهریور در کاخ صاحبقرانیه مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می شود.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، دراین نمایشگاه، 30 اثر از تابلوهای این هنرمند برجسته ی کشور در قطع 70 در50 با موضوع مناظر طبیعت، چهره رجال تاریخی و چهره خود هنرمند با همکاری موزه ملک به نمایش گذاشته می شود.

محمد غفاری، ملقب به کمال الملک، نقاش بزرگ دوره قاجار و از نام آوران هنر ایران است که با سفر به اروپا و تماشای آثار هنرمندان اروپایی سبب تحول در نقاشی جدید ایرانی شد.

او در طول زندگی پرثمر خود دوران پنج پادشاه و دو سلسه را در تاریخ معاصر ایران درک کرد که آن ایام از دوران سلطنت ناصرالدین شاه آغاز شد و تا آخرین سال های حکومت رضاخان ادامه داشت.

اکنون یکی از معروف ترین آثار کمال الملک که نمای حوضخانه کاخ صاحبقرانیه را به تصویر کشیده است، آذین بخش فضای حوضخانه است و در بدو ورود مراجعه کنندگان به این فضا، توجه هر بازدیدکننده ای را جلب می کند.

علاقه مندان و هنردوستان برای بازدید از نمایشگاه یاد شده می توانند از 16 تا 24 شهریورماه از ساعت 8:30 تا 17 به کاخ صاحبقرانیه مجموعه ی فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند و این مجموعه تا ساعت 18 فعال خواهد بود.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1