اخبار پیشنهادی


شنبه 93/07/19 | ساعت: 05:32 | کد خبر: 5452 | بازدید: 451505 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

علی‌اکبر ولایتی گفت: میراث فرهنگی ناملموس ایران، صرفا میراث اسلامی و ایرانی نیست، بلکه یک میراث انسانی است که طیف عظیمی از انسان‌ها را از غرب تا شرق در برمی‌گیرد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، دکتر ولایتی بعدازظهر جمعه در جمع اعضای اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس در هتل عباسی با بیان اینکه میراث فرهنگی ناملموس محدود به یک منطقه نیست، اظهار کرد: میراث فرهنگی ناملموس ایران تنها به کشور و جهان اسلام تعلق ندارد بلکه متعلق به همه جهان است.

وی افزود: میراث فرهنگی ناملموس ایران، صرفا میراث اسلامی و ایرانی نیست، بلکه یک میراث انسانی است که طیف عظیمی از انسان‌ها را از غرب تا شرق در برمی‌گیرد.

ولایتی ادامه داد: باید با نگاه عمیق‌تری به میراث فرهنگی ناملموس خود توجه و آن را به جهان معرفی کنیم.

وی با تاکید بر قدمت فرهنگ و تمدن ایران تصریح کرد: باید تمدن خود را که بیش از هفت هزار سال قدمت دارد بهتر بشناسیم، حتی می‌توان گفت ایران مرکز فرهنگ و تمدن است.

ولایتی با دعوت از حاضران برای بازدید از مناطق و مراکز فرهنگی اصفهان و ایران گفت: امیدوارم میزبانی مناسبی برای شما در اصفهان انجام شده باشد و بتوانید از مراکز فرهنگی اصفهان بازدید کنید تا یک نمای عظیم از میراث فرهنگی ناملموس ایران به شما نشان داده شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل اضافه کرد: میراث فرهنگی ناملموس اصفهان به اندازه‌ای زیاد است که هنوز به شمارش درنیامده است.

ولایتی با تاکید بر حفظ میراث فرهنگی ناملموس ایران اظهار کرد: دلیل اینکه موضوع حفظ میراث فرهنگی ناملموس بارها و بارها تکرار می شود این است که با نگاه به گذشته و با توجه به این میراث، چشم اندازی بهتر برای آینده داشته باشیم.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1