اخبار پیشنهادی


جمعه 93/08/16 | ساعت: 10:18 | کد خبر: 5525 | بازدید: 451733 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران تأکید کرد: ضوابط حاکم بر شهر تهران در حوزه‌ی شهرداری و شهرسازی کفایت حفظ بناهای تاریخی را نمی‌کند.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، بحث تخریب و بی‌توجهی به بناهای تاریخی در تهران مانند آن‌چه تا کنون در بافت‌ها و خانه‌های تاریخی چه در دیگر شهرها و چه در کلانشهر تهران رخ داده است، به مرور حتی باعث بی‌توجهی مسئولان شهری به تخریب خانه‌های تاریخی می‌شود، بی‌توجهی به اقدامی‌که به مرور در حال نابودی لکه‌ها و بافت‌های تاریخی در تهران و دیگر شهرهای ایران است و هبچ‌کس هم مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد.

رجبعلی خسروآبادی در این زمینه با تأکید بر اینکه به اسم توسعه نباید بناهای تاریخی را تخریب کرد، گفت: متاسفانه در گفتار بناهای تاریخی را حفظ می‌کنیم، اما در عمل به گونه‌ای رفتار می‌کنیم که تخریب بناهای تاریخی را به دنبال دارد.

به عنوان مثال تسریع در ضوابط مطرح شده باعث می‌شود، معاونت شهرسازی کار خود را انجام دهد و کمیسیون شهرسازی و شورای شهر هم پیگیر وقایع در حال رخ دادن باشند، نکته‌ای که باید به طور دقیق و هر چه سریع‌تر آن را برطرف کرد تا بتوان به یک خط مشی درست و مناسب رسید.

او تأکید کرد: این‌که بخواهیم درباره‌ی حفظ بناهای تاریخی به صورت مصداقی یا موردی در جایی اقدام کنیم، خیلی خوب است اما این اقدام مانند مسکنی است که می‌خوریم تا در لحظه دردمان را آرام کند، هر چند آن مسکن مداوای دردمان نباشد.

در واقع باید به این قضیه توجه کنیم که درد را از ریشه درمان کنیم. این قضیه مصداق آن است که نباید به تهران فقط به دید پول درآوردن فکر کنیم.

 وی اضافه کرد: ای کاش مسئولان شهری به این قضیه هم توجه داشته باشند که با حفظ ابنیه، هویت و فرهنگ‌مان هم می‌توانیم پول درآوریم نه اینکه در نخستین مسیری که به ذهن‌مان می‌رسد با به دست آوردن یک تحلیل، آثار تاریخی را تخریب کنیم و به جایش بتن و سیمان بالا ببریم.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1