اخبار پیشنهادی
- منبت ملایر بازار جهانی را از دست رقبا خارج کند
- در توسعه گردشگری، از ارزشهای اعتقادیمان کوتاه نمیآییم
- عارف: از فرصت ثبت جهانی یزد برای گسترش اهداف صلح طلبانه نظام استفاده شود
- موافقت مجلس با یک فوریت طرح حمایت از مرمت بافت های تاریخی
- نیامدهام که دوباره چرخ را اختراع کنم
- بلوچستان از منطقه قرمز گردشگری خارج شد
- بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع دستی نقش مهمی در اشتغالزایی دارد
- آمار گردشگران خارجی در ۳ ماه اول ۹۶
- رزرو هتلهای دنیا با پرداخت از شبکه شتاب با «پین تا پین»
- بررسی اولویت ثبت جهانی میراث فرهنگی ایران در سال ۲۰۱۹
- خلاء قانونی در برخورد با مجرمان میراث فرهنگی وجود ندارد
- محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی شد
- مونسان انتخاب اصلح برای ریاست میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری است
- برای کمک به گردشگری از تعامل با وزرا بهره می گیرم
- انتقال پیام دینی و فرهنگی با هنر طراحی و ساخت زیورآلات اسلامی
- تاریخ شفاهی کاخ گلستان رونمایی می شود
- ناگفتههای معاون سابق رئیسجمهور از یک سازمان پر رفتو آمد
- رییس سازمان میراث فرهنگی: ماموریتم احیای گردشگری برای توسعه ملی است
- مجلس آماده همکاری با سازمان میراث فرهنگی است
- مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان میراث فرهنگی برگزار شد
- کشف آثار جدید در تپه " چیغاب"دهلران
- افزایش 7 خودوری جدید به تاکسی گردشگری یزد در هفته دولت
- میراث فرهنگی دچار بحران متخصص مرمت است
- افتتاح رسمی «تبریز ۲۰۱۸» در ۱۰ دی
- مالک خانه ثابت پاسال برای حفظ بنا تعهد کتبی داده است
- توضیحات «احمدیپور» درباره تکالیف اولویتدار سال ۹۶
- تکمیل طرح جامع گردشگری در ۶ ماه اول سال
- افزایش ستاره هتل ها به استفاده آنها از صنایع دستی در تجهیزات بستگی دارد
- «ربنا» ی شجریان ثبت میراث ملی شد
- با همت معاون رییس جمهوری «ربنا» ثبت ملی شد
مقالات تخصصی
مقالات تخصصی
- گردشگری نقطه مهمی در معرفی جمهوری اسلامی است
- ایران امروز به عنوان یکی از قطبهای نوظهور گردشگری جهان مطرح است
- اهدای 16 قلم اموال منقول تاریخی به موزه باستانشناسی ابهر
- چاپ پارچه و چاپهاى سنتى و دستى
- شوش، مهد سفالگری
- پیشینه سفالگری در ایران
- پیشینه سفالگری
- تعریف سفالگری+تصاویر
- نمدمالی + تصاویر
- معرفی برخی رشته های صنایع دستی
شنبه 93/09/01 |
ساعت: 09:48 |
کد خبر: 5557 |
بازدید: 451538 |
سرویس: میراث فرهنگی | ©
مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی گفت: اگر عرصه اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی در پروندهی اثر به درستی مشخص نباشد، با بررسی و تصویب آن توسط کمیته ملی ثبت و حریم، آن توسط معاونت میراث فرهنگی باید ابلاغ شود.
به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، فرهاد نظری در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر این که اگر قرار باشد عرصه یک اثر ملی تغییر کند، چه روندی را باید طی کند؟ گفت: اگر در پرونده ثبتی، عرصه اثر به درستی مشخص شده باشد، که مشکلی وجود ندارد، اما اگر معلوم نباشد، استان مورد نظر تدقیق عرصه را پیشنهاد می کند و این موضوع توسط کمیتهی ملی ثبت و حریم آثار غیرمنقول بررسی میشود و در صورت تصویب توسط کمیته، توسط معاونت میراث فرهنگی به صورت قانونی ابلاغ می شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا عرصه بنای تاریخی سینگر در پرونده به صورت دقیق مشخص شده است، با بیان این که متن و توضیحات مندرج در پرونده سینگر محدود به ساختمان اصلی بناست، گفت: در این پرونده، ساختمان اصلی سینگر توصیف شده و راجع به فضاها و ملحقات دیگر اثر، توضیحی ارائه نشده است؛ اما نقشه و تصاویر فضاهای جانبی این اثر در پرونده موجود است.
او ادامه داد: توصیف بنا در پرونده ثبتی فقط معطوف به ساختمان دو طبقه است و زمانی که توصیف اثر در پرونده خوانده میشود، این مساله در ذهن ایجاد میشود که ساختمان مورد نظر فقط یک ساختمان دو طبقه است که مارکوف روسی آن را ساخته، اما هیچ اشارهای درباره فضاهای دیگر داده نشده است. در حالی که نقشه موجود در پرونده شامل همه قسمتهای بنا شامل ساختمان دوطبقه، حیاط و فضاهای جانبی است. در ضمن در این پرونده مساحت بنا قید نشده است.
وی اضافه کرد: این دوگانگی بین نقشههای موجود در پرونده و متن پرونده ممکن است باعث تفسیرهای متفاوتی از عرصه شود.
نظری تاکید کرد: این موضوع بنابر پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی استان تهران باید در کمیته ثبت و حریم آثار ملی غیر منقول مطرح و بررسی شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا عرصه بنای تاریخی سینگر در پرونده به صورت دقیق مشخص شده است، با بیان این که متن و توضیحات مندرج در پرونده سینگر محدود به ساختمان اصلی بناست، گفت: در این پرونده، ساختمان اصلی سینگر توصیف شده و راجع به فضاها و ملحقات دیگر اثر، توضیحی ارائه نشده است؛ اما نقشه و تصاویر فضاهای جانبی این اثر در پرونده موجود است.
او ادامه داد: توصیف بنا در پرونده ثبتی فقط معطوف به ساختمان دو طبقه است و زمانی که توصیف اثر در پرونده خوانده میشود، این مساله در ذهن ایجاد میشود که ساختمان مورد نظر فقط یک ساختمان دو طبقه است که مارکوف روسی آن را ساخته، اما هیچ اشارهای درباره فضاهای دیگر داده نشده است. در حالی که نقشه موجود در پرونده شامل همه قسمتهای بنا شامل ساختمان دوطبقه، حیاط و فضاهای جانبی است. در ضمن در این پرونده مساحت بنا قید نشده است.
وی اضافه کرد: این دوگانگی بین نقشههای موجود در پرونده و متن پرونده ممکن است باعث تفسیرهای متفاوتی از عرصه شود.
نظری تاکید کرد: این موضوع بنابر پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی استان تهران باید در کمیته ثبت و حریم آثار ملی غیر منقول مطرح و بررسی شود.
----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی: گروه تکاپو