اخبار پیشنهادی


شنبه 93/09/01 | ساعت: 09:48 | کد خبر: 5557 | بازدید: 451538 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی گفت: اگر عرصه اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی در پرونده‌ی اثر به درستی مشخص نباشد، با بررسی و تصویب آن توسط کمیته ملی ثبت و حریم، آن توسط معاونت میراث فرهنگی باید ابلاغ شود.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، فرهاد نظری در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر این که اگر قرار باشد عرصه یک اثر ملی تغییر کند، چه روندی را باید طی کند؟ گفت: اگر در پرونده ثبتی، عرصه اثر به درستی مشخص شده باشد، که مشکلی وجود ندارد، اما اگر معلوم نباشد، استان مورد نظر تدقیق عرصه را پیشنهاد می کند و این موضوع توسط کمیته‌ی ملی ثبت و حریم آثار غیرمنقول بررسی می‌شود و در صورت تصویب توسط کمیته، توسط معاونت میراث فرهنگی به صورت قانونی ابلاغ می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا عرصه بنای تاریخی سینگر در پرونده به صورت دقیق مشخص شده است، با بیان این که متن و توضیحات مندرج در پرونده سینگر محدود به ساختمان اصلی بناست، گفت: در این پرونده، ساختمان اصلی سینگر توصیف شده و راجع به فضاها و ملحقات دیگر اثر، توضیحی ارائه نشده است؛ اما نقشه و تصاویر فضاهای جانبی این اثر در پرونده موجود است.

او ادامه داد: توصیف بنا در پرونده ثبتی فقط معطوف به ساختمان دو طبقه است و زمانی که توصیف اثر در پرونده خوانده می‌شود، این مساله در ذهن ایجاد می‌شود که ساختمان مورد نظر فقط یک ساختمان دو طبقه است که مارکوف روسی آن را ساخته، اما هیچ اشاره‌ای درباره فضاهای دیگر داده نشده است. در حالی که نقشه موجود در پرونده شامل همه قسمت‌های بنا شامل ساختمان دوطبقه، حیاط و فضاهای جانبی است. در ضمن در این پرونده مساحت بنا قید نشده است.

وی اضافه کرد: این دوگانگی بین نقشه‌های موجود در پرونده و متن پرونده ممکن است باعث تفسیرهای متفاوتی از عرصه شود.

نظری تاکید کرد: این موضوع بنابر پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی استان تهران باید در کمیته ثبت و حریم آثار ملی غیر منقول مطرح و بررسی شود.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1