اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/09/17 | ساعت: 04:21 | کد خبر: 5609 | بازدید: 451704 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

شعبه‌ی یک دیوان عدالت اداری نگاهش را به میراث فرهنگی تغییر داد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، در طول چند سال گذشته با شکایت هر یک از مالکان خانه‌های تاریخی یا حتی همسایگان‌شان در تهران و دیگر شهرهای کشور، دیوان عدالت اداری در بیشتر مواقع با استنادهایی رأی به خروج بناهای تاریخی از فهرست آثار ملی می‌داد، رأیی که در نهایت منجر به تخریب این خانه‌های ارزشمند با معماری‌ها و تزئینات منحصربه‌فردشان منجر می‌شد.

در این زمینه بحث بسیار بوده و در طول چند سال گذشته، طرفین با استدلال‌ها و اشاره به قوانینی هریک نظر خود را صادق می‌دانستند. اما به نظر می‌رسد با تغییر قاضی این شعبه که معمولا شکایت‌های مربوط به حوزه‌ی میراث فرهنگی در آن مطرح می‌شود، یک تغییر نگاه در این واحد به وجود آمده است.

مدیر کل اداره‌ میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران با اشاره به تغییر قاضی شعبه‌ یک دیوان عدالت اداری اظهار کرد: در آخرین شکایتی که حدود دو ماه گذشته توسط دو نفر از مالکان یا همسایگان بنایی تاریخی از میراث فرهنگی به دیوان عدالت اداری شده بود، این دیوان در رأیی که 26 آبان ماه به میراث فرهنگی ابلاغ شد، اعلام کرد که براساس بند 11 ماده‌ 3 قانون اساسنامه‌ی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، تعیین حریم آثار تاریخی از وظایف این سازمان است و شکایت مطرح شده، رد می‌شود.

رجبعلی خسروآبادی افزود‌: امیدواریم با انتصاب قاضی جدید «امجدی» نگاه در این حوزه بهتر و رأی‌هایی که درباره‌ پرونده‌های میراث فرهنگی صادر می‌شود، با نگاه جدید، مناسب‌تر و امیدوارکننده‌تر ابلاغ شود.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1