اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/09/24 | ساعت: 11:30 | کد خبر: 5623 | بازدید: 452085 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد: برای دستورات بعدی درباره خانه «ثابت پاسال» منتظر گزارش کارشناسان سازمان میراث فرهنگی تهران هستیم و این قضیه را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا،کاخ ثابت پاسال یا «بزرگترین خانه تهران» با متراژی بیش از 11 هزار متر مربع براساس طرح تفصیلی تهران می‌تواند تبدیل به مجتمع 9 طبقه با کاربری‌های اداری‌، تجاری و مسکونی باشد؛ بنایی تاریخی که پس از انقلاب اسلامی تاکنون هنوز از سوی میراث فرهنگی نه به عنوان یک بنای ارزشمند معرفی شده است و نه در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

از سوی دیگر، معاون میراث فرهنگی استان تهران اعلام کرد: این بنا در حال حاضر یک بنای ارزشمند نیست و نخست باید کار کارشناسی روی آن انجام شود تا بدانیم می‌توان این بنا را در فهرست آثار ملی به ثبت رساند یا خیر. البته مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران نیز چنین نظر مشابهی درباره خانه ثابت پاسال که معماری آن مشابه کاخ ورسای فرانسه است‌، دارد.

این در حالیست که مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره اقداماتی که میراث فرهنگی می‌تواند برای این بنای تاریخی انجام دهد به خبرنگار ایسنا تاکید کرد: اگر در حال حاضر یک کلمه بگویم که این خانه ارزش تاریخی دارد یا ندارد‌، این صحبت فردا مبنای بسیاری از اتفاقات می‌شود که انتهای آن مشخص نیست.

او با تاکید بر اینکه اسیر هجمه رسانه‌ها درباره خبرهایی که برای این بنا منتشر می‌کنند نیست‌، اظهار کرد: من کارم را با دقت انجام می‌دهم، در حال حاضر نیز منتظر گزارش کارشناسی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران هستم تا پس از آن ببینیم چه کاری باید انجام شود.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1