اخبار پیشنهادی


شنبه 93/10/13 | ساعت: 11:25 | کد خبر: 5652 | بازدید: 451897 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

مسئول پژوهش و آموزش کودکان و نوجوانان پژوهشگاه میراث فرهنگی وگردشگری گفت: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با هدف آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با میراث گذشتگان خود، اقدام به ساخت اسباب بازی از یک تپه باستانی کرد.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری فارس،لیلا کفاش زاده با بیان اینکه پژوهشگاه میراث فرهنگی وگردشگری اقدام به ساخت اسباب بازی از یک تپه باستانی کرده است، گفت: نمونه اولیه این اسباب بازی به مسابقه ملی طراحی و ساخت اسباب بازی دانشگاه صنعتی شریف ارسال شده است.

طراح و مبتکر این اسباب بازی با اشاره به اینکه هدف از ساخت اسباب بازی تپه سحر آمیز، آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم باستان شناسی است، افزود: امیدواریم این اسباب بازی بتواند با جلب نظر هیأت داوران و سرمایه گذاران به تولید انبوه رسیده و کمک شایانی به معرفی و شناسایی میراث فرهنگی کشور به کودکان کند.

به گفته وی تپه سحر آمیز توده‌ای از گل رس خشک شده است که به صورت نمادین به شکل تپه‌های باستانی طراحی شده است و درون این تپه نمونه‌هایی از اشیاء باستانی وجود دارد که کودک باید با تلاش و ممارست این تپه را شکافته و به اسباب بازی درون آن دست پیدا کند.

وی افزود: کودک با گذراندن مراحل این بازی با سختی کار یک باستان شناس برای رساندن اشیاء تاریخی به موزه آشنا می‌شود .

کفاش زاده گفت: بروشور موجود در این اسباب بازی توضیحات ساده‌ای در باره چیستی باستان شناسی ارائه می‌دهد.

مسئول پژوهش و آموزش کودکان و نوجوانان پژوهشگاه میراث فرهنگی وگردشگری با بیان اینکه اسباب بازی تپه سحر آمیز در 7 مدل طراحی شده است اظهار داشت: کودک با خریداری یکی از بسته‌های تپه سحر آمیز و دست یابی به گنج مدفون شده در آن به خرید 6 بسته دیگر نیز علاقمند شده و در نهایت با خرید تمامی نمونه‌ها می‌تواند موزه‌ای خانگی برای خود درست کند که دراینصورت تا حدودی با مفهوم موزه داری هم آشنا می‌شود.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1