اخبار پیشنهادی


شنبه 93/12/23 | ساعت: 10:35 | کد خبر: 5846 | بازدید: 451891 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری طرح پژوهشی ارزیابی و تجزیه و تحلیل مولفه‌های خطر ساز در موزه‌ها را با همکاری اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی-فرهنگی اجرایی کرد.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری فارس، مریم امین شیرازی عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اعلام این خبر گفت: در این طرح علاوه بر شناسایی ، طبقه بندی و تعیین میزان خطرسازی هر مولفه ارتباط اقدامات مدیریتی لازم برای رویارویی با آن در حوزه های محدود موزه، منطقه و کلان شهری بررسی شد.

وی افزود: از آنجایی که مدیریت بحران به صورت یک اولویت ملی در سطح کشور مطرح است ، هدف از طراحی و اجرای برنامه های مدیریت بحران ، کاهش آسیب ها و جلوگیری از تضییع ارزش ها و منابع ملی است .

وی تصریح کرد: موزه های کشور نیز به عنوان محل نگهداری و تمرکز آثار منقول فرهنگی و نیز قلب میراث فرهنگی در مناطق شهری و بر اساس ویژگی ها و خصوصیات خاص خود نیازمند برنامه های مدیریت بحران خاص و ویژه ای هستند که بتواند به تمامی نیازهای موزه در هر مرحله از مراحل سه گانه بحران پاسخ مناسب دهد .

به گفته امین شیرازی، برای تهیه چنین برنامه ای لازم است که ابتدا تهدیدات و خطرات مطرح برای هر موزه را شناسایی کرد تا بتوان دید دقیق تری نسبت به بحرانی که موزه باید برای مقابله با آن آمادگی داشته باشد به دست آورد .

وی خاطر نشان کرد که نتایج اولیه طرح ارزیابی مولفه های خطر ساز در موزه ها بعد از اجرا در دومین همایش ملی مدیریت بحران،HSE و ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت جامع بحران در قالب 4مقاله ارائه شد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1