اخبار پیشنهادی


سه شنبه 94/01/18 | ساعت: 09:54 | کد خبر: 5854 | بازدید: 451725 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از احتمال افزایش نرخ بلیت ورودی موزه‌ها پس از پایان تعطیلات نوروزی امسال خبر داد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا،یکم اسفند ماه سال 91 بود که با بخشنامه‌ی اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی‌ سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، بلیت موزه‌های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با قیمت جدیدی که حدود یک‌ماه قبل از آن مصوب شده بود، تغییر کرد.

در آن زمان به گفته‌ یحیی رحمتی، سرپرست وقت اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی، سقف افزایش قیمت بلیت برای موزه‌ها 500 تومان بود و قبل از این اقدام، افزایش قیمت ورودی برخی موزه‌ها به 100 تومان می‌رسید.

در حال حاضر و قبل از نوروز 94 بار دیگر از سوی معاونت میراث فرهنگی خبر رسید که قرار است در صورت تصویب قیمت بلیت ورودی موزه‌های زیرنظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افزایش یابد.

محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در آخرین روزهای سال گذشته، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر گفت: نرخ بلیت ورودی موزه‌ها تا پایان نوروز 94 به قیمت کنونی باقی می‌ماند،‌ اما پس از آن باید افزایش پیدا کند.

او تاکید کرد:‌ تا کنون نیز چند نرخ در این زمینه به شورای معاونان پیشنهاد داد‌ه‌ایم و به یک جمع‌بندی رسیده‌ایم، در سال جدید پس از برگزاری یک جلسه‌ی دیگر، نرخ تصویب شده به کمیسیون اقتصاد فرستاده می‌شود تا پس از تایید، تصویب شود و در نهایت نتیجه‌ی نهایی در آن زمان اعلام می‌شود.

 از اسفند سال 91 براساس بخشنامه‌ی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هزینه‌ی ورودی به کاخ موزه‌ها و مجموعه‌های جهانی مانند گلستان،‌ نیاوران و سعد آباد برای گردشگران داخلی دو هزار تومان و برای گردشگران خارجی 15 هزار تومان است. همچنین هزینه‌ی بازدید از هر موزه برای گردشگران داخلی هزار تومان و برای گردشگران خارجی پنج هزار تومان است.

همچنین هزینه‌ی ورودی به موزه‌ی ملی ایران به عنوان «موزه‌ی مادر» برای گردشگران داخلی 2000 تومان و برای گردشگران خارجی 15 هزار تومان است. بلیت ورودی دیگر موزه‌های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای گردشگران داخلی 1500 تومان و برای گردشگران خارجی 10 هزار تومان است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1