اخبار پیشنهادی


دوشنبه 94/02/14 | ساعت: 07:03 | کد خبر: 5872 | بازدید: 451944 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری تداوم زندگی در ایران را محصول کیمیاگری مردم عنوان کرد و گفت: حفر قنات و تبدیل سرزمین های خشک به بهشت، نبوغ در معماری و بیان تفکرات در قالب شعر نشاندهنده کیمیاگری مردم ایران است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، سیدمحمد بهشتی عصر امروز دوشنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان صنایع دستی کشور اظهار کرد: ایران سرزمینی با ویژگی هایی خاص و منحصر به فرد است که یکی از مهم ترین این ویژگی ها بالقوه بودن همه منابع است.

وی افزود: مردم ایران در طول تاریخ همواره ناگزیر بودند منابع بالقوه را به منابع قابل استفاده و بالفعل تبدیل کرده و شرایط زندگی در سرزمین خود را مهیا سازند.

وی با بیان اینکه مردم ایران خصوصیت کیمیاگری دارند تصریح کرد: اگر ایرانیان کیمیاگر نبودند امکان زندگی در این سرزمین را پیدا نمی کردند. تداوم زندگی در این سرزمین محصول کیمیاگری مردم آن است.

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: کیمیاگری در گروهی از مردم بیش از دیگران ظهور یافته و آنان را به هنرمند تبدیل کرده است.

بهشتی با ابراز خرسندی از برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان صنایع دستی ادامه داد: باید یاد افرادی که در روزگار فراموشی ویژگی های فرهنگی و هویتی ما را زنده نگه داشتند گرامی بداریم.

همایش تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان صنایع دستی عصر امروز دوشنبه با حضور مسعود سلطانی فر، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سالن آمفی تئاتر این سازمان برگزار و از 12 پیشکسوت و هنرمند این حوزه در رشته های مختلف تجلیل شد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1