اخبار پیشنهادی


یکشنبه 94/02/20 | ساعت: 06:06 | کد خبر: 5881 | بازدید: 451769 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: شهرستان کلیبر و خدافرین زیبایی‌های زیادی دارد و می‌تواند به عنوان منطقه نمونه گردشگری در آذربایجان شرقی مطرح شود.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مسعود سلطانی‌فر در بازدید از جنگل‌های ارسباران بر لزوم ثبت این طبیعت بکر در حافظه جهانی افزود: قرار گرفتن جنگل‌های ارسباران در فهرست نامزدهای ثبت جهانی یونسکو، نیازمند الزاماتی است که در حال پیگیری برای پرونده آن هستیم.

سلطانی‌فر ادامه داد: زیبایی‌های بکر این منطقه می‌تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند و برای تامین نیازهای گردشگران باید مراکز اقامتی موقت، خانه مسافرها و هتل های یک ستاره و دو ستاره در این منطقه ساخته شود.

وی گفت: این نوع هتل‌ها و مراکز اقامتی بیشتر مورد استقبال مسافران است و همچنین می‌تواند باعث رونق هر چه بیشتر این منطقه و معرفی آن در سطح جهانی باشد.

سلطانی‌فر، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به عنوان یک سازمان هماهنگ کننده و نظارتی در حوزه گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی باید با انجام رایزنی از طریق بانک‌ها، تسهیلات لازم را برای سرمایه‌گذاران گردشگری فراهم کند و سازمان بیشتر در حوزه گردشگری نقش هماهنگ‌کننده داشته باشد.

وی با اشاره جذابیت‌های گردشگری کشورمان یادآور شد: ایران دارای رتبه 15 از لحاظ جاذبه‌های گردشگری در جهان است و ما باید همه تلاش خود را برای استفاده از این پتانسیل برجسته داشته باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جاذبه‌های بکر گردشگری آذربایجان شرقی را بسیار شایسته توجه دانست و ابراز امیدواری کرد که با به نتیجه رسیدن پرونده ثبت جهانی روستای تاریخی کندوان و جنگل‌های ارسباران، این منطقه بیشتر از پیش مورد توجه قرار گیرد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1