اخبار پیشنهادی


سه شنبه 94/03/05 | ساعت: 04:40 | کد خبر: 5893 | بازدید: 451461 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیرکل مطالعات و آموزش گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گفت: توسعه گردشگری مذهبی برای کاهش اتکا اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی ضروری است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، محسن رنجبر روز سه شنبه در همایش نقش گردشگری مذهبی در توسعه شهر قم با رویکرد اقتصاد مقاومتی در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) قم، اظهار کرد: ایران با وجود 10 هزار مکان مقدس بویژه بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (س)، حرم احمد بن موسی و مسجد مقدس جمکران ظرفیت ههای خوبی در زمینه گردشگری مذهبی دارد.

وی با بیان اینکه در تابستان سال گذشته ایران برای نخستین بار با پیگیری های صورت گرفته از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سیاست های دولت جزو 50 کشور جهان به لحاظ گردشگری شناخته شد، افزود: در این مقطع زمانی تراز گردشگری کشور به نفع ورود گردشگران خارجی بوده است.

مدیرکل مطالعات و آموزش گردشگری سازمان میراث فرهنگی، همچنین با اشاره به اقداماتی که برای توسعه گردشگری زیارتی در کشور باید انجام شود، افزود: یکی از اولویت های سازمان میراث فرهنگی جذب گردشگران مذهبی به کشور است که تحقق آن نیازمند به اجرا گذاشتن برنامه های متعددی در سراسر کشور است.

رنجبر با بیان اینکه بیش از 38 درصد گردشگران دنیا را گردشگران مذهبی تشکیل می دهند، افزود: سالانه چیزی در حدود 600 میلیون سفر مذهبی در دنیا اتفاق می افتد، که با توجه اینکه ایران ام القرای جهان اسلام است، یک موقعیت استثنایی برای جذب گردشگران مذهبی دارد.

مدیرکل مطالعات میراث فرهنگی تصریح کرد: برای رسیدن به این منظور سازمان میراث فرهنگی برنامه های متعددی را در سر لوحه خود قرار داده است، که ایجاد تسهیلات در مسیرهای تازه گردشگری و زیارتی، شناسایی و بررسی مجموعه موانع و محدودیت های قانونی توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی و شناسایی الگوهای توسعه گردشگری زیارتی از جمله آن است.

وی نهادینه کردن فرهنگ بهره مندی از مزایای سفرهای مذهبی در میان اقشار مختلف جامعه با هر سطح در آمد و همچنین دسترسی سریع و آسان و بی واسطه مردم به خدمات زیارتی را نیز از جمله راهکارهای توسعه گردشگری زیارتی در کشور برشمرد و افزود: معرفی و تبدیل ایران به عنوان بزرگترین کشور در بحث گردشگری زیارتی و پتانسیل خوب صنعت گردشگری برای کسب در آمدهای فراوان برای کشور از دیگر اقدامات و راهکارهای است که برای توسعه گردشگری باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

این مسوول با بیان اینکه شهر مشهد با پذیرش بیش از 20 میلیون گردشگر در سال به عنوان یکی از کانون های بزرگ گردشگری کشور محسوب می شود، افزود: بر اساس آمار شورای سفر و جهانگردی دنیا میانگین هزینه هر گردشگر درخاورمیانه سالانه یکهزار و 700 دلار است، که در واقع هر گردشگر با ورود خود به کشور این رقم را به اقتصاد کشورهای منطقه تزریق می کند و از همه مهمتر این درآمد در لایه های مختلف گردشگری منطقه نیز توزیع می شود.

همچنین در این مراسم که به همت استانداری، میراث فرهنگی و چند نهادها دیگر قم ترتیب یافته بود، تمبر یاد بود این همایش رونمایی شد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1