اخبار پیشنهادی


سه شنبه 94/03/05 | ساعت: 04:09 | کد خبر: 5894 | بازدید: 451771 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

سمینار تخصصی «نقش رسانه‌ها در توسعه گردشگری شهری، با تاکید بر ویژگی‌های معنوی مشهد مقدس» به همت جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و با مشارکت سایر رسانه‌ها به عنوان اولین برنامه از مجموعه برنامه‌های همایش «رسانه و گردشگری» در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا،علیرضا حاتمی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی که در نشست خبری تشریح برنامه‌هایی این همایش در محل سازمان مرکزی جهاددانشگاهی خراسان رضوی سخن می‌گفت، در ادامه اظهار کرد: اولین سمینار روز پنجشنبه (هفتم خرداد ماه سال جاری) ساعت 8:30 دقیقه صبح در مجتمع دکتر علی شریعتی جهاد دانشگاهی با حضور سید سعید سرابی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی)، محمد حسین زارع صفت (مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان) و سید علی‌ اکبر شمسیان (رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مراسم دکتر علی اصغر محکی، دکتر مژگان عظیمی و دکتر محمود احمدی رییس دانشکده خبر ایرنا در کارگروه‌های مختلف تخصصی سخنرانی می‌کنند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: در حاشیه این برنامه کارگاه ویژه روزنامه‌نگاری با حضور دکتر احمد توکلی از استادان برجسته علوم ارتباطات با موضوع بررسی و تبیین نظری و اتخاذ تصمیم مناسب در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای با نگاه کارشناسی به موضوع گردشگری نیز برگزار خواهد شد.

حاتمی عنوان کرد: همایش اصلی «رسانه و گردشگری» سال آینده به صورت ملی با فراخوان مقاله در حوزه رسانه و گردشگری برگزار می‌شود و قطعا نتایجی که از آن همایش به دست می‌آید می‌تواند راهگشای حل بسیاری از مشکلات موجود در این زمینه باشد.

در ادامه این نشست دبیر علمی همایش ملی رسانه و گردشگری نیز طی سخنانی اظهار کرد: متاسفانه تاکنون مقالات اندکی در حوزه رسانه و گردشگری به رشته تحریر درآمده و کار مفصلی در این حوزه صورت نپذیرفته است که بر این اساس و با توجه به احساس نیازی که در این زمینه می‌شد، ایده برگزاری رویدادی علمی و تبیین تخصصی موضوع شکل گرفت.

دکتر هادی بختیاری ادامه داد: پاسخ به این سوال که رسانه گردشگری چیست و الزامات محتوایی و شکلی آن چیست، اصلی‌ترین سوالی است که این همایش به دنبال پاسخ آن است.

وی با بیان اینکه رسانه باید برای توسعه گردشگری شرایط مناسب را فراهم کند، خاطرنشان کرد: رسانه باید علاوه بر نقش نظارتی خود، در توسعه صنعت گردشگری نیز به ایفای نقش بپردازد.

مدیر خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در خراسان رضوی در پاسخ به سوالی درباره برنامه پیش روی این همایش عنوان کرد: برنامه ما در این حوزه تشکیل شورای سیاست‌گذاری همایش سال آینده خواهد بود تا از طریق این شورا بتوانیم مجموعه‌های موثر در این زمینه را گرد هم بیاوریم و سپس مبانی و مفاهیم موجود در حوزه گردشگری و رسانه را به صورت تخصصی در این شورا بررسی کنیم و سپس فراخوان مقاله همایش‌ اصلی را منتشر کنیم.

دبیر علمی همایش ملی رسانه و گردشگری اضافه کرد: بیشتر مباحث موجود در این زمینه در حوزه نظری موضوع است و باید مکانیسم تاثیر رسانه در حوزه گردشگر، صنعت گردشگری، مدیریت گردشگری و محیط گردشگری به صورت تخصصی و علمی بررسی شود.

وی افزود: متاسفانه در این زمینه عدم شفافیت وجود دارد و برون داد این همایش برای ما تبیین نظری موضوع و کاربست عملی این مبانی خواهد بود.

بختیاری با بیان اینکه به زودی سرویس گردشگری و زیارت در ایسنا - منطقه خراسان راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: باید در کشور شرایط را از لحاظ نظری و عملی برای شکل‌گیری رسانه‌های تخصصی در حوزه گردشگری فراهم کرد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1