اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 94/04/10 | ساعت: 08:03 | کد خبر: 5925 | بازدید: 451754 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران گفت: مرمت کاروانسرای "دوقلو" به دلیل عدم اجرای تعهدات شهرداری در پرداخت اعتبار به پیمانکار مورد تایید اداره کل میراث فرهنگی استان تهران متوقف شده است.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری فارس،رجبعلی خسروآبادی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اعلام این موضوع گفت: طی جلسات متعدد با شهرداری منطقه 20 تهران در مجموع 2 میلیارد تومان ( یک میلیارد تومان بابت کاروانسرای شاه عباسی و یک میلیارد تومان بابت کاروانسرای دو قلو در شهرری) مصوب شد.

خسرو آبادی افزود: همزمان با تهیه طرح مرمت، پیمانکار مورد تایید اداره کل میراث فرهنگی استان تهران اقدام به خاک برداری و کف سازی قسمتی از کاروانسرای "دو قلو" در شهر ری کرد ولی به علت عدم اجرای تعهدات شهرداری منطقه 20 در پرداخت، طرح مذکور متوقف شد.

وی با تاکید به همکاری های مطلوب بین شهرداری و میراث فرهنگی استان تهران در حوزه مرمت و احیا آثار تاریخی اظهار داشت: با وجود اینکه شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در سطح شهر پروژه های متعددی را برای احیا و مرمت در دست همکاری دارند به نظر می رسد که شهرداری منطقه 20 در تخصیص اعتبار برای دو پروژه مذکور که دارای تفاهم نامه بین اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی است موفقیت چندانی به دست نیاورده است؛ بنابراین علیرغم آمادگی پیمانکار مورد تایید میراث فرهنگی استان به دلیل عدم پرداخت بودجه مصوب شهرداری به دو پروژه مذکور، طرح های بازسازی فوق مسکوت مانده است.

خسرو آبادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران خواست تا به شهرداری منطقه توصیه کنند در تخصیص اعتبار مذکور برای مرمت کاروانسراهای منطقه 20اقدام لازم انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون عملیات مرمت در موزه صنعتی، میدان امام خمینی، خیابان ناصر خسرو و سردر باغ ملی از سوی شهرداری و زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در دست اقدام است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1