اخبار پیشنهادی


سه شنبه 94/05/13 | ساعت: 08:24 | کد خبر: 5954 | بازدید: 452098 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گرگان گفت: گردشگری گلستان با توجه پتانسیل و ظرفیتی که دارد، در برنامه ششم توسعه، رونق خواهد یافت.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،محمود سلطانی فر شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به جاذبه های فرهنگی و تاریخی کم نظیری که در این استان وجود دارد، گردشگری در واقع موتور توسعه این استان است.

وی اضافه کرد: در حوزه گردشگری کم نظیر این استان، سرمایه گذاری صورت نگرفته و نیاز است که این مهم انجام شود و این کار از اولویت ها به خصوص با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی می باشد.

معاون رییس جمهور ادامه داد: کسانی که بخواهند در این استان اقدام به سرمایه گذاری به خصوص در زمینه هتل و محل های اقامتی نمایند، تامین تسهیلات مورد نیاز آنان در اولویت خواهد بود.

سلطانی فر تاکید کرد: باید نگاه ویژه ای به بحث گردشگری در گلستان شود، زیرا با توجه به عبور سالانه بین 13 تا 14 میلیون نفر از این استان، گلستان باید از معبر به استان مقصد تبدیل شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای توسعه گردشگری گلستان برنامه ریزی اصولی انجام شود، این استان بناها و المان های کم نظیری و حتی بی نظیر مانند برج قابوس گنبد، دیوار دفاعی گرگان و نیز بقاع متبرکه دارد که برای گردشگران جذاب خواهد بود.

وی در خصوص آشوراده تنها جزیره ایرانی خزر در استان گلستان نیز گفت: این مکان در واقع مرکز و کانون گردشگری و طبیعت گردی می باشد و قائل هستیم که در همه مراحل مطالعاتی و اجرا، مسائل زیست محیطی رعایت شود.

سلطانی فر به همراه معاون اول رییس جمهوری و جمعی از مسوولان کشوری برای حضور در ایین کلنگ زنی دومین موزه روستایی کشور در گلستان به این استان سفر کرده است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1