اخبار پیشنهادی


شنبه 94/05/17 | ساعت: 07:12 | کد خبر: 5955 | بازدید: 451751 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

در زمان حضور وزیر گردشگری و میراث فرهنگی عراق در ایران و بازدیدهایی که با مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری داشت، چقدر به «میراث ناملموس» توجه شد؟

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا،در بحث‌ها و صحبت‌های مطرح شده توسط مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران، همه‌ بحث‌ها حول گردشگری و میراث ملموس چرخید و تفاهم‌نامه‌هایی که بین معاونان گردشگری و میراث فرهنگی ایران و وزیر گردشگری و میراث فرهنگی عراق امضا شد،‌ از «میراث ناملموس» هیچ صحبتی نشد و جایی در تفاهم‌نامه‌ها نداشت.

فرهاد نظری، مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی درباره‌ علت این کار به خبرنگار میراث فرهنگی توضیح داد: با توجه به این‌که میراث ناملموس در کشور عراق زیر نظر محموعه‌ی وزارت فرهنگ عراق است، نه زیر مجموعه‌ وزارت گردشگری، بنابراین وزیر گردشگری و میراث فرهنگی عراق اختیاراتی در این زمینه نداشت.

او افزود: به همتایان خود در عراق اعلام آمادگی کردیم که ایران امکان ظرفیت‌سازی در این زمینه را دارد، همچنین به طرف عراقی پیشنهاد کردیم تا پرونده‌های مشترکی در این زمینه با یکدیگر کار کنیم.

وی با تاکید بر این نکته که ایران و عراق می‌توانند عناصر مشترک با یکدیگر در حوزه‌ی میراث ناملموس را ثبت کنند، اظهار کرد: با این اقدام می‌توانیم آیین‌هایی مانند «نوروز» که پیش از این در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رساندیم را نیز در قالب پرونده‌های مشترک ثبت کنیم.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1