اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 94/05/28 | ساعت: 08:47 | کد خبر: 5967 | بازدید: 451774 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سهم کشور ایران در صنعت گردشگری جهان کمتر از نیم درصد است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،سمیع الله حسینی مکارم روز چهارشنبه در مراسم معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: سالانه یک میلیارد و 100 میلیون گردشگر در جهان به نقاط مختلف مسافرت می کنند و درآمد صنعت گردشگری دنیا یک هزار و 400 میلیارد دلار است.

وی اظهارکرد: این درحالی است که سهم گردشگری کشور ایران سالانه پنج میلیون و 100 هزار نفر و با درآمدی حدود هفت و نیم میلیارد دلار است.

وی گفت: حفظ میراث فرهنگی، توجه به صنایع دستی و توسعه گردشگری در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی با اشاره به اینکه اکنون بیش از 32 هزار اثر ثبت شده در ایران وجود دارد گفت : کشور ایران یک موزه است که تمام نقاط آن لایق ثبت تاریخی است چراکه هر نقطه از این کشور ظرفیت گردشگری و قدمت تاریخی دارد.

وی همچنین با تاکید بر ظرفیت های عظیم گردشگری در ایران در زمینه های فرهنگی، زیارتی و سلامت، اظهارکرد: در این راستا با برنامه ریزیهای انجام شده در شهرهای زیارتی مشهد و قم درصد قابل توجهی از شیعیان به ایران سفر خواهند کرد.

حسینی لرستان را استانی منحصر به فرد به لحاظ قدمت تاریخ و تمدن برشمرد و گفت: باستان شناسان معتقدند لرستان از نخستین مکان هایی است که بشر تمدن را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: این درحالی است که این استان از زمان گذشته تاکنون کریدور ارتباطی بین فلات مرکزی و بین النهرین و شمال و جنوب بوده است.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گفت: با وجود ظرفیت های عظیم گردشگری و شرایط بسیار خوب تمدن لرستان متاسفانه امروزه معضل بیکاری دغدغه ای آزار دهنده برای جوانان لرستان شده و این در حالی است که اشتغال در این استان لازمه توسعه است 

وی با تاکید براینکه لرستان نیازمند اراده قوی ومحکم دستگاه های اجرایی برای حفظ و نگهداری میراث کهن است افزود: اکنون 200 تپه تاریخی در محوطه سد سیمره لرستان وجود دارد و این بیانگر تمدن دیرینه این استان و پشتوانه بزرگی برای گردشگری لرستان است .

وی قلعه فلک الافلاک را از فاخرترین بناهای تاریخی ایران برشمرد و گفت: آثار باستانی منحصر به فرد لرستان، پل های تاریخی و طبیعت مطلوب استان مناسب ترین شرایط توسعه گردشگری در لرستان است.

دراین مراسم علیرضا سلیمانی به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی لرستان معرفی شد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1