اخبار پیشنهادی


جمعه 94/07/17 | ساعت: 09:32 | کد خبر: 6004 | بازدید: 451577 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: رشد گردشگری ایران در دو سال گذشته 12 درصد و سه برابر متوسط دنیا بوده است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،مسعود سلطانی فر در دو سال گذشته میانگین رشد گردشگری در دنیا چهار و شش دهم درصد و در آسیا پنج درصد بوده است و این میزان در ایران اسلامی به 12 درصد رسید.

وی تاکید کرد: گردشگری گنچ پنهان کشور است و وجود آثار تاریخی، صنایع دستی و فرهنگهای بومی و محلی متنوع در جای جای ایران اسلامی، نشان دهنده ظرفیت گردشگری کشور است.

سلطانی فر با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری موتور محرکه توسعه استانهای کشور است، خاطرنشان کرد: توسعه در کشور تنها از طریق توسعه صنایع امکانپذیر نیست و باید از جاذبه های گردشگری به عنوان موتور محرکه توسعه نیز استفاده کرد.

وی با اشاره به موقعیت استان سمنان، اظهار داشت: این استان با توجه به داشتن کویر، شبهای کویری و ... باید به مقصد گردشگری تبدیل شود.

سلطانی فر به نزدیکی سمنان به مرکز کشور اشاره و اضافه کرد: با توجه به جاذبه های منحضر به فرد در استان سمنان با داشتن اقلیم های متفاوت، هویت تاریخی و تمدن غنی، این استان می تواند مقصد گردشگری جمعیت مرکز کشور باشد.

وی افزود: فرصتی در استان سمنان فراهم شود تا این استان مقصد گردشگری تعطیلات پایان هفته مردم مرکز کشور در تهران باشد.

مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور، روز پنجشنبه با حضور در گرمسار استان سمنان، دومین همایش ملی اقوام و عشایر کشور، بازارچه دائمی صنایع دستی و یک باشگاه اسب سواری را افتتاح کرد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1