اخبار پیشنهادی


دوشنبه 94/07/20 | ساعت: 08:11 | کد خبر: 6007 | بازدید: 451722 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از صنعت گردشگری به عنوان گنج پنهان یاد کرد و گفت: در شرایطی که اوضاع کشور با توجه به تبعات تحریم نامناسب بوده از این گنج پنهان می توان برای کسب درآمد بیشتر استفاده کرد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، «مسعود سلطانی فر» روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان های نوشهر و چالوس با اشاره به ظرفیت خوب و مناسب کشور بویژه در بخش گردشگری تاکید کرد: برای استفاده درست و هدفمند از این ظرفیت ها برنامه ریزی دقیق و کارشناسی ضروری است .

وی افزود: در حال حاضر درآمدهای بخش جابه جایی مسافر در دنیا یک هزار و 500 میلیارد دلار است که سهم ایران از این بخش تنها 25 میلیارد دلار است.

وی گفت: این میزان درآمد از محل جابه جایی یک میلیارد و 200 میلیون مسافر در جهان بدست می آید و جمهوری اسلامی ایران در این بخش در رده پانزدهم جهان قرار دارد.

به گفته وی، حدود دو تا سه درصد از این درامد ها در بخش جابه جایی مسافر و نیم درصد نیز در بخش گردشگری سهم جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری علت توسعه نیافتگی برخی از استانهای کشور در حوزه های مختلف بویژه گردشگری را متاثر از بی برنامه بودن مسوولان ادوار گذشته دانست و گفت: رویکرد رئیس جمهوری جهت گیری به توسعه زیر ساخت ها با توجه به موقعیت منطقه ای ایران و انجام مطالعات و کار کارشناسی دقیق است.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه زمانی دولت تدبیر و امید در نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت که با بسیاری از پروژه های نیمه تمام درکشور مواجه شده بود.

وی افزود: برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در کشور 420 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اتمام همه آنها از محل تملک دارایی به شرط ثابت بودن نرخ تورم به 10 تا 15 ساله زمان نیاز دارد.

سلطانی فر گفت: در حال حاضر مهمترین برنامه دولت اجرای کامل پروژه های نیمه تمام بویژه در حوزه عمرانی و با مشارکت بخش خصوصی است.

وی همچنین با اشاره به تدوین مبانی اقتصاد مقاومتی و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر عزم جدی مسوولان و دست اندرکاران در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: تنها راهکار مقابله با تحریم ها و تهدیدها تحقق این نوع اقتصاد است که می تواند اقتصاد کشور را بیمه کند.

معاون رییس جمهوری همچنین در خصوص ایجاد منطقه آزاد تجاری در غرب مازندران گفت: همانطوری که از سوی مسوولان مطرح شده ایجاد منطقه آزاد تجاری نیازمند یک فرایند زمانی است که باید روی آن کار کارشناسی انجام شود و این مهم باید حتما در کمیسیون های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

وی در عین حال گفت: هر چند که شهرستان نوشهر با توجه به قدمت تاریخی داشتن بندر از شرایط لازم برای ایجاد منطقه تجاری اقتصادی نیز برخوردار است.

در این جلسه فرمانداران شهرستان های نوشهر و چالوس ، ائمه جمعه و مدیران این دو شهرستان در غرب استان مازندران حضور داشتند.

دکتر روحانی و اعضای هیات دولت در بیست و سومین سفر استانی خود امروز دوشنبه مهمان مردم استان مازندران در شمال کشور هستند.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1