اخبار پیشنهادی


شنبه 94/07/25 | ساعت: 09:08 | کد خبر: 6008 | بازدید: 452371 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم نمایشگاهی از علامت های عاشورایی فاطمه عیدیون را در معرض دید علاقه مندان قرار داده است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،در این نمایشگاه نمونه هایی از علامت های مذهبی با نقوش و طرح های سنتی ایران به همراه اجزاء و بخش های مختلف آن ارائه شده که از نظر ظرافت و دقت در اجرا موقعیت ممتاز و ویژه ای دارند.

نمونه های زیبایی از سپر، شمشیر، کلاهخود، حجم های تزئینی علامت ها و دیگر قسمت های آن که با طرح ها و نقش های سنتی تزئین شده، و مضامین مذهبی و عاشورایی را در خود ثبت کرده، مجموعه زیبایی برای بازدید علاقه مندان به هنر فلز ارائه کرده است.

فاطمه عیدیون این تکنیک ها و فنون ساخت را از پدر فرا گرفته و سال هاست که مشغول فعالیت در این رشته است.

این هنرمند جوان فارغ التحصیل رشته طراحی و نقاشی است و می گوید همه از اینکه یک خانم در زمینه ساخت علامت های مذهبی فعالیت می کند متعجب هستند؛ اما من چون از کودکی با این رشته آشنا شده ام، بسیار به آن علاقه مند هستم.

 این رویداد فرهنگی به همت اداره کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی و به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری محرم برگزار شده است.

این نمایشگاه تا چهارشنبه 29 مهرماه 94 در محل ساختمان شماره یک سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برگزار خواهد بود و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت 9 تا 16 از این آثار بازدید کنند.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1