اخبار پیشنهادی


سه شنبه 94/08/12 | ساعت: 08:13 | کد خبر: 6020 | بازدید: 451692 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون سازمان صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان با اشاره به وجود 3 اثر ثبت جهانی در استان کرمان گفت: در سفر اخیر کارشناسان یونسکو درباره پرونده ثبت جهانی کویر لوت، خوشبختانه این پرونده از سوی کارشناسان کاملا پذیرفته شده و به احتمال خیلی زیاد کویر لوت در تیرماه سال آینده به ثبت جهانی خواهد رسید.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، «محسن موحدی» ظهر امروز - 12 آبان‌ماه - در پنل های تخصصی هدف‌های بنیادین و قطعی توسعه استان در قالب برنامه‌های تدوین طرح آمایش استان کرمان با بیان اینکه متاسفانه در سند ملی آمایش سرزمین در فاز اول جای توسعه فرهنگی خالی بوده است اظهار کرد: استان کرمان از لحاظ فرهنگی توسعه نیافته است، زیرا فرهنگ‌سازی و بستر برای توسعه فراهم نبوده است.

وی با اشاره به عدم توجه به نظام سکونتگاهی در کشور اظهار کرد: متاسفانه نتوانسته این فرهنگ خودمان را در شهرها و روستاهای کشور و استان توسعه دهیم.

موحدی با بیان اینکه استان کرمان استانی 4 اقلیمی است تصریح کرد: باید برای هر اقلیم یک ساختاری از هویت آن اقلیم پدیدار آید، اما متاسفانه به مقوله هویت‌بخشی هیچ نگاهی در برنامه‌ها و سندهای آمایشی کشور و استان وجود نداشته و حال جای سوال دارد که چگونه می‌توان بدون هویت بخشی، اکوتوریسم قوی داشت؟

معاون سازمان صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه هم اکنون بسترسازی برای پذیرش حضور گردشگر خارجی در استان به طور کامل فراهم نشده است افزود: باید بپذیریم در سال‌های آینده ورود گردشگر به استان کرمان افزایش پیدا خواهد کرد، پس هم‌اکنون باید برای ایجاد ساختارها و بسترهای لازم برای پذیرش این گردشگران فکری عملی کرد.

وی با اشاره به وجود 3 اثر ثبت جهانی در استان کرمان گفت: در سفر اخیر کارشناسان یونسکو درباره پرونده ثبت‌جهانی کویر لوت، خوشبختانه این پرونده از سوی کارشناسان کاملا پذیرفته شده است و به احتمال خیلی زیاد کویر لوت در تیرماه سال آینده به ثبت جهانی خواهد رسید.

موحدی تصریح کرد: هم‌اکنون پایگاه کویر لوت راه‌اندازی شده است و در روستاهای اطراف کلوت‌های شهداد 20 خانه قدیمی را به عنوان مهمانسراهای گردشگری بازسازی و راه‌اندازی کرده‌ایم.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1