اخبار پیشنهادی


جمعه 94/08/22 | ساعت: 08:41 | کد خبر: 6032 | بازدید: 451697 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای رسیدن به اهداف سند در افق 1404(2025 میلادی) و در طول 10 سال آینده رشد بخش گردشگری باید بین 12 تا 14 درصد در سال باشد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،مسعود سلطانی فر پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کیش افزود: با لغو تحریم ها فضای خوبی برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در طرح های مختلف بیش از گذشته فراهم خواهد شد و محدودیت هایی که تاکنون بر کشور اعمال شده بود؛ برداشته می شود. 

وی ادامه داد: در 2 سال اخیر با تلاش و تدبیر دولت بویژه رئیس جمهوری مشکلاتی برطرف شده است و امیدواریم با فضای جدید مشکلات موجود بر سرراه توسعه نیز برداشته شود. 

معاون رئیس جمهوری افزود: یکی از مهمترین بخش هایی که در پسا تحریم بیش از بخش های دیگر از فضای موجود تاثیر خواهد گرفت گردشگری است، در 2سال گذشته با رویکرد مثبت دولت و رئیس جمهوری بر گسترش تعامل با کشورها تاکید شده و ورود گردشگران به کشور افرایش یافته است. 

سلطانی فر به رشد ورود گردشگران در 2 سال اخیر اشاره کرد و گفت: میانگین رشد ورود گردشگر به کشور 12 درصد افزایش داشته و این درحالی است که رشد گردشگر در دنیا 4.6 درصد و در آسیا پنج درصد بوده که در دوره 2 ساله فعالیت دولت تدبیر و امید این میزان سه برابر رشد جهانی است. 

وی اظهارداشت: با وجود این میزان رشد و با توجه به مشکلات موجود از سال های قبل، هنوز تا رسیدن به اهداف سند چشم انداز 20 ساله و افق 1404 که باید میزبان 20 میلیون گردشگر خارجی باشیم؛ فاصله داریم. 

سلطانی فر تصریح کرد : برای رسیدن به رشد نیازمند انجام یکسری اقدامات در حوزه های مختلف هستیم ، تسهیلاتی که باید در زمینه صدور ویزا و شرایط سهل برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم شود قدم های موثری دراین مسیر است . 

وی گفت: صدور ویزای فرودگاهی برای اتباع 190 کشور از آن جمله است ، تا حدود یک سال پیش این ویزا 15 روزه بود و 15 روز هم قابل تمدید، این زمان به 30 روز افزایش یافته و براساس مصوبه دولت و خواست ما وزارت امور خارجه ملزم شده است تا ظرف یک سال آینده ویزای الکترونیک راه اندازی کند ، علاوه بر این موضوع با هماهنگی با سفیران و کنسولگری های سراسر دنیا مذاکرات صورت گرفته و قرار شد صدور ویزا با سهولت و سرعت بیشتری انجام گیرد. 

سلطانی فر از لغو روادید برخی کشورها خبرداد و افزود: با حفظ شرایط سیاسی و امتیاز متقابل در آینده به مرور این برنامه عملیاتی خواهد شد، دستگاه های مختلف 12 تا 28 کشور در این زمینه پیشنهاد دادند، چون در مذاکره هستیم اعلام اسامی کشورها به بعد موکول می شود.

* افزایش ساخت هتل های 4 و 5 ستاره و بسته های سرمایه گذاری 

وی یکی دیگر از اقدام های مهم برای ارتقای گردشگری را افزایش مراکز اقامتی و هتل ها عنوان کرد افزود : برای اینکه تعداد گردشگران در 10 سال آینده به مرز 20 میلیون نفر برسد نیازمند افزایش مراکز اقامتی و هتل ها از نوع چهار و پنج ستاره هستیم . 

به گفته سلطانی فر ، از میان یک هزار و 100 هتل کشور ، 130 هتل چهار و پنج ستاره هستند و از آنجا که گردشگران خارجی علاقه مند به استفاده از هتل هایی با درجه های بالا هستند باید این تعداد به 400 هتل افزایش پیدا کند و نیاز است سالانه 25 تا 30 هتل چهار و پنج ستاره به تعداد موجود اضافه شود ، برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته و تعداد زیادی مجوز دراین راستا صادر شده است . 

سلطانی فر گفت : آموزش نیروی انسانی ، دفاتر جذب و اطلاع رسانی خارجی ، توسعه شبکه حمل و نقل هوایی و فرودگاهی از اقدامات دیگری است که در قالب بسته سرمایه گذاری تنظیم شده است . 

وی درمورد بسته سرمایه گذاری پیشنهادی سازمان میراث فرهنگی گفت : حدود یک هزار و 500 طرح با برآوردی معادل 30 میلیارد دلار ( 97 هزار میلیارد تومان ) شامل هتل ها و مراکز اقامتی در این بسته است ، ایجاد بازارچه های صنایع دستی در پایگاه های مهم و مناطق میراث جهانی از دیگر موارد این بسته است ، این بسته به زبان انگلیسی در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی قرار دارد که در صورت فراهم شدن زمینه ها و لغو تحریم ها سرمایه گذاران می توانند از این فرصت طلائی استفاده کرده و اقدام به سرمایه گذاری کنند. 

معاون رئیس جمهوری اظهارداشت: در شرایط کنونی و در بخش گردشگری بیش از 900 طرح با اعتبار300 هزار میلیارد ریال در حال اجراست . 

وی تاکید کرد : یکی از بخش های مهم فعال حوزه گردشگری است و به طور یقین حوزه گردشگری می تواند محرک خروج اقتصاد ایران از رکود باشد .

* سو تفاهم ها برطرف شده است / از ظرفیت های بخش خصوصی به عنوان گنج پنهان برای رشد گردشگری می توان استفاده کرد 

سلطانی فر در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درمورد اظهارات تشکل های صنفی و اینکه میراث فرهنگی موافق با حضور و فعالیت بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نیست افزود: نشست چند ساعته در روزهای اخیر در این راستا برگزار و سوء تفاهم ها رفع شد، آیین نامه ای که در دولت تصویب شده یکی از افتخارات دولت است . 

وی گفت: بر اساس این آیین نامه صنعت گردشگری هویت مستقلی پیدا می کند و به عنوان صنعتی که قانون خاص دارد و در عرصه های مختلف فعال خواهد بود ، تمام تشکل ها بر اساس شرایط خوب موجود در آیین نامه بویژه ماده 25 پذیرفته اند که همکاری و همیاری خوبی با سازمان میراث فرهنگی داشته باشند . 

رئیس سازمان میراث فرهنگی بخش گردشگری را اولویت برنامه ششم دانست و افزود: با توجه به این موضوع می توان از ظرفیت بخش خصوصی به عنوان گنج پنهان برای رشد و توسعه فرهنگی و اقتصادی استفاده کرد، با شفاف کردن بند بند آیین نامه و رفع ذهنیت ها مشکلات موجود برطرف خواهد شد . 

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در آخرین شب از برپایی دومین نمایشگاه بین المللی ، بورس ، بانک ، بیمه و خصوصی سازی و همچنین هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور به همراه علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از بخش های مختلف این نمایشگاه بازدید کردند . 

دومین نمایشگاه بین المللی ، بورس ، بانک ، بیمه و خصوصی سازی و همچنین هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور که از 18 آبان ماه در محل نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار شده بود پنجشنبه شب به کار خود پایان داد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1