اخبار پیشنهادی


یکشنبه 94/08/24 | ساعت: 08:15 | کد خبر: 6033 | بازدید: 451552 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون میراث فرهنگی کشور علت افزایش نرخ بلیت موزه ها را تشریح کرد و درباره عدم استفاده از نیروهای یگان حفاظت در انتقال اشیا به خارج از کشور و ارائه طرح احیای مرمت بافت های تاریخی به مجلس توضیحاتی داد.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری مهر،محمد حسن طالبیان درباره استفاده از نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی در انتقال اشیای تاریخی به خارج از کشور هنگام برگزاری نمایشگاههای مختلف گفت: چون رسم بر این نیست که نیروهای نظامی فرستاده شوند. مگر زمانی که اشیا از ایتالیا به ایران آمد افسرهای نظامی هم همراه اشیا بودند؟ من ندیدم که هیچ وقت کشورهای دیگر به ایران نیروی نظامی شان را همراه با آثار تاریخی بفرستند. شاید اگر لازم باشد یک وابسته نظامی بفرستند چون در هر کشور یک وابسته فرهنگی و یک وابسته نظامی وجود دارد.

طالبیان همچنین درباره افزایش نرخ بلیت موزه های کشور و درجه بندی آنها گفت: درجه بندی موزه ها برای افزایش قیمت بلیت بر این اساس بود که یک سری معیارها را در نظر گرفتیم مانند اینکه بلیت یک سایت جهانی بیشتر از یک خانه موزه معمولی باشد. به طور حتم باید قیمت بلیت تخت جمشید بیشتر از موزه های دیگر باشد. چون گردشگران خدمات بیشتری می گیرند. در آنجا مرمت بیشتری انجام شده و سایتی که در اختیار گردشگران قرار می گیرد وسیع است.

وی افزود: ثبت جهانی یک موزه، میزان اشیای نمایش داده شده، میزان خدمات و تقاضا از جمله مواردی است که روی درجه بندی موزه ها برای افزایش قیمت آنها تاثیر گذاشت.

معاون میراث فرهنگی کشور همچنین از طرح حمایت از ارائه احیا و مرمت بافت های فرهنگی تاریخی به مجلس خبر داد و گفت: این طرح اکنون در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و چندین جلسه نیز درباره آن برگزار شد. در این طرح از مالکان بناهای تاریخی در بافت های فرهنگی حمایت خواهد شد . همچنین وظیفه هر یک از نهادها مانند شهرداری و میراث فرهنگی نیز در نظر گرفته شده است. اینکه چگونه هر کدام از نهادها خدمات بدهند و این خدمات شامل چه چیزهایی شود.

وی گفت: این طرح سعی در توانمند کردن مالکان دارد اما اگر جایی حق مالک نیز ضایع شده باشد، رسیدگی به عدم النفع آن نیز در نظر گرفته می شود. در این طرح اعلام شده که اگر مالکی می خواهد خانه اش را مرمت کند و در بافت تاریخی بماند، شهرداری از او مالیات و عوارض نگیرد یا وسایل آسایش زندگی او را تامین کند.

 



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1