اخبار پیشنهادی


سه شنبه 94/10/01 | ساعت: 06:31 | کد خبر: 6058 | بازدید: 451542 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: برای توسعه به تجربیات بین المللی نیاز داریم تا در مسیر کارهای عمرانی، به منابع و محوطه های میراث فرهنگی لطمه ای وارد نشود.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، حسن طالبیان، همایش پژوهش های باستان شناسی حوضه آبگیری سد سیمره را مهمترین دستاورد در عرصه همکاری میراث فرهنگی و وزارت نیرو دانست و افزود: برای حفظ میراث فرهنگی باید همکاری و تعامل با نهادهای مرتبط با توسعه انجام شود.

وی ادامه داد: در کشور ما، اکثر استقرارگاه های تاریخی و میراثی در کنار آب ها و منابع مهم آبی بوده است، بنابراین حتما باید از دانش توسعه ای برای بهره برداری از این منابع استفاده شود، اما در عین حال باید به میراث فرهنگی این سرزمین هم توجه جدی شود.

طالبیان تاکید کرد: حفظ منابع آبی، مخالفت با توسعه عمرانی نیست؛ اما اینکه چطور این توسعه صورت گیرد که آسیبی به میراث فرهنگی نزند پرسشی است که باید راه حل آن را در تعامل و همکاری بیشتر جستجو کرد.

وی اظهار کرد: دادسرای ویژه میراث فرهنگی و الزام دستگاه ها برای توجه به حفظ محیط زیست و میراث فرهنگی و تاریخی برای گنجاندن در برنامه ششم توسعه پیشنهاد شده است که امیدواریم مورد موافقت گیرد.

طالبیان یاداور شد: ما نیازمندیم که از تجربیات بین المللی در این زمینه استفاده کنیم، حتما راه حل های بهتر فنی برای توسعه بدون لطمه به منابع و محوطه های میراث فرهنگی وجود دارد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1