اخبار پیشنهادی


سه شنبه 94/10/29 | ساعت: 09:18 | کد خبر: 6081 | بازدید: 451564 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: نگاه ها به دستاوردهای دولت جناحی و سیاسی است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،«اسدالله درویش امیری» دوشنبه در مراسم معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با تاکید بر اینکه ایران در مدت 12 سال در سخت ترین و بدترین شرایط عرصه بین المللی قرار داشت، افزود: امروز با وجود دستاوردهای دولت تدبیر و امید که جهانیان را مات و مبهوت کرد اما در داخل کشور به سادگی از کنار این توفیقات گذشتند.

وی اضافه کرد: دستاورد اجرای برجام و رفع تحریم ها برای ملت بزرگ ایران این بود که در شرایط سخت و در اوج مشکلات، 50 میلیارد دلار از دارایی مسدود شده اکنون در دسترس ایرانی ها قرار گرفت و از طرفی 400 فرد و شرکت صادراتی از فهرست تحریم ها خارج شدند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: امروز باید به یمن این توفیق تاریخی کشور ، جشن و سرور شادمانی و شوق و شعف در گوشه گوشه شهرها و روستاها برگزار شود.

درویش امیری در ادامه تصریح کرد: از دیگر اتفاقات مهم که اجرای برجام به ارمغان خواهد آورد، تحول اساسی و بنیادی در حوزه گردشگری است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه گردشگری در زمان تحریم ها ادامه داد: گردشگری چوب تحریم را بر شانه های خود نه تنها احساس کرد بلکه سیلی محکمی به صورت گردشگری خورد و آسیب جدی وارد شد. 

وی با بیان اینکه صنعت توریسم سومین منبع اقتصادی است که بسیاری از کشورها در سطح جهان و دنیا به شایستگی از آن استفاده کرده است، افزود: شهر لندن از جمله این مناطق و اولین شهر برای بازدید گردشگران جهانی است که سال 2015 حدود 18 میلیون و 800 هزار توریست وارد این شهر شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اما ایران با تمدن 10 هزار ساله و صدها هزار اماکن تاریخی و فرهنگی که در سطح جهان شناخته شده است هنوز نتوانسته است از این منبع بزرگ برای رونق اقتصادی بهره لازم را ببرد. 

درویش امیری اظهار کرد: باید گذشته را جبران کرد و موانع پیش روی حوزه گردشگری را برداشت و از سفره ای که در دنیا پهن شده است نهایت بهره را برد.

وی ادامه داد: پس از تحریم چند اتفاق مهم در حوزه گردشگری رخ خواهد داد که اولین آن ورود سرمایه گذاران برای توسعه زیر ساخت حوزه گردشگری و ساخت هتل های بزرگ است که به شدت از کشورهای درجه یک اروپا برای ورود به توسعه تامین زیر ساخت های گردشگری و ساخت هتل ها با ایران در حال مذاکره هستند. 

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: کسانی که پشت تریبون فریاد می زدند که «آنقدر قطعنامه بنویسید تا قطعنامه دان شما بترکد و بشکند» اکنون کجا هستند که بیایند و آثار تحریم را بگویند و فریاد بزنند.

در ادامه این آیین در حکمی از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی «علی مالمیر» به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان منصوب و از زحمات «ریحان سروش مقدم» مدیر سابق این سازمان قدردانی شد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1