اخبار پیشنهادی


جمعه 94/11/23 | ساعت: 09:08 | کد خبر: 6101 | بازدید: 451563 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: قراردادی به ارزش 60 هزار میلیارد ریال با بخش خصوصی برای توسعه گردشگری در جزیره کیش بسته شد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا،علی‌اصغر مونسان با بیان این‌که 40 هتل در جزیره کیش فعالیت دارند، ادامه داد: 38 هتل در جزیره کیش در حال ساخت است، در دهه فجر امسال سه هتل به بهره‌برداری رسیده و دو هتل دیگر نیز تا پایان سال افتتاح می‌شود.

امضای قرارداد خرید دو فروند ایرباس

وی همچنین گفت: قرارداد خریدن دو فروند هواپیمای ایرباس مدل A321 با این شرکت سازنده هواپیما امضا شده که تا خرداد‌ماه سال آینده به ناوگان کیش‌ایر افزوده می‌شود.

او که در حاشیه افتتاح نخستین هتل دریایی ایران در جزیره کیش سخن می‌گفت، درباره توسعه ناوگان هوایی کیش نیز بیان کرد: قرارداد خرید دو فروند هواپیما امضا شده و مراحل مربوط به بستن قرارداد دو فروند هواپیمای دیگر در حال تکمیل است که به‌زودی نهایی می‌شود.

وی با بیان این‌که براساس برنامه‌ریزی‌ها، در سال آینده الحاق 10 فروند هواپیمایی جدید به ناوگان کیش‌ایر محقق شود، اظهار کرد: با اضافه شدن این هواپیماها علاوه بر این‌که متوسط عمر ناوگان هوایی کیش‌ایر کاهش می‌یابد، این شرکت می‌تواند مقاصد بیشتری را برای انتقال گردشگران منطقه‌ای به جزیره کیش تحت پوشش قرار دهد.

او با اشاره به تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در کیش پس از رفع تحریم‌ها، گفت: کیش می‌تواند نقش دروازه توسعه را برای سرمایه‌گذاران خارجی ایفا کند.

وی با تأکید بر این‌که سرمایه‌گذاران خارجی به تسهیلات و زیرساخت‌های مناسب ایجادشده در منطقه آزاد کیش اذعان دارند و در حال بررسی فضا برای سرمایه‌گذاری هستند، افزود: کیش می‌تواند نقطه مهمی برای آغاز سرمایه‌گذاری در این منطقه یا محلی برای رصد بازارهای داخلی و منطقه‌ای از سوی سرمایه‌گذاران باشد.

رفع تحریم‌ها و نقش آن در حوزه پولی و بانکی

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به این‌که پس از رفع تحریم‌ها، کیش نقش مهمی در حوزه پولی، مالی و بانکی ایفا می‌کند، گفت: مجوز تأسیس سه بانک فرا ساحلی (off shore) از سوی سازمان منطقه آزاد صادر شده است و در دستور کار شورای عالی پول و اعتبار قرار دارد.

وی به طرح ساخت مرکز آزاد مالی در جزیره کیش اشاره کرد و افزود: مسؤولان بانک مرکزی، کیش را محل مناسبی برای ساخت این مرکز می‌دانند و در حال تدوین آیین‌نامه های مرتبط هستند تا پس از گذراندن مراحل قانونی، ایجاد مرکز آزاد مالی در کیش آغاز شود. این مرکز به‌طور حتم به اقتصاد کشور و کیش کمک زیادی خواهد کرد.

مونسان به فعالیت‌های انجام‌شده در بخش تجارت کیش نیز اشاره و اظهار کرد: فعالیت‌های بندری در این بخش، رشد بسیار زیادی را نشان می‌دهد و زیرساخت‌های بندری نیز در حال تکمیل و گسترش است. تا سه سال آینده اسکله 35 هزار تنی در جزیره کیش به بهره‌برداری می‌رسد تا کشتی‌هایی با اندازه بزرگ بتوانند در این بندر پهلو بگیرند تا کیش پایگاهی برای صادرات کشور باشد و در خدمت تجار ایرانی قرار گیرد.

کیش باید به مرکز فرهنگ و هنر تبدیل شود

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این‌که کیش باید به مرکز فرهنگ و هنر کشور تبدیل شود، تصریح کرد: بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی و هنری کشور با عنوان آوای خلیج فارس تا پایان سال کلنگ‌زنی می‌شود و امیدواریم در مدت 5 / 2 سال به بهره‌برداری برسد.

او با بیان این‌که در دولت «تدبیر و امید» به توسعه زیرساخت‌های جزیره کیش توجه ویژه ای شده است، گفت: در این مدت، زیرساخت‌های جزیره در بخش‌های تولید آب و برق، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و امور شهری توسعه خوبی پیدا کرده است تا کیش بتواند به اهداف از پیش تعیین‌شده خود برای جذب شش میلیون نفر گردشگر در سال برسد.

مونسان با اشاره به این‌که امروز در کیش، طرح ساخت دومین پایانه بزرگ فرودگاهی کشور پس از فرودگاه امام خمینی (ره) در دست اجرا است، اظهار کرد: در بخش بندری نیز پایانه‌ها توسعه یافته و بزرگ‌ترین پایانه مسافری بندر کیش در حال فعالیت است. در این مدت، در مجموع 30 طرح کلان عمرانی در بخش‌های زیرساخت و شهری کیش به بهره‌برداری رسیده است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1