اخبار پیشنهادی


شنبه 94/11/24 | ساعت: 08:37 | کد خبر: 6104 | بازدید: 451412 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

آیین افتتاح موزه کتاب و میراث مستند ایران همراه با رونمایی از مجموعه تصویری ایران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری فارس،مراسم افتتاح موزه کتاب و میراث مستند ایران و همچنین رونمایی از مجموعه تصویری ایران صبح امروز 24 بهمن ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و علی اکبر صالحی رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی در مرکز همایشهای کتابخانه ملی برگزار شد.

مجموعه تصویری ایران حاوی بیش از 420 فریم عکس است که در طول چهار دهه گذشته توسط یک تیم عکاسی حرفه ای با اشراف و مدیریت کامران قاجار، از میراث فرهنگی، طبیعی، محیط زیست، آداب رسوم و آئین ها، مشاغل و مسائل اجتماعی عکاسی شده است.

در این مجموعه بیش از 31 هزار اسلاید و قطعه فیلم بی نظیر قبل از انقلاب اسلامی نیز وجود دارد، این مجموعه در فهرست ملی حافظه جهانی ثبت شده است که لوح ثبتی آن در این مراسم به مرکز اسناد و کتابخانه ملی اهداء شد.

همچنین موزه کتاب با هدف آگاه سازی جامعه از وجود گنجینه میراث مستند، معرفی آرشیو ملی ایران، اشاعه فرهنگ و تمدن غنی ایران، اعتلای جایگاه مفاخر جامعه و صیانت از آنها که در مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران ایجاد شده است، امروز افتتاح شد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1