اخبار پیشنهادی


جمعه 94/12/21 | ساعت: 04:00 | کد خبر: 6123 | بازدید: 451417 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

در سفر «مرتضی دامن پاک جامی» معاون پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه و مدیر کل اسناد و تاریخ دیپلماسی این وزارت خانه به مسکو و دیدار با «الکساندر کوزنتسوف» همتای روس خود، دو طرف در زمینه برگزاری نمایشگاه های اسناد و سمینارها و همایش های بزرگداشت بیش از 500 سال روابط بین ایران و روسیه توافق کردند.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه روز پنجشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: «مرتضی دامن پاک جامی» و «الکساندر کوزنتسوف» توافق کردند به همکاری های اسنادی و انجام مطالعات مشترک در زمینه تاریخ دیپلماسی دو کشور ادامه دهند.

معاون پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه در این دیدار با اشاره به روابط سیاسی بسیار خوب و استراتژیک ایران و روسیه گفت: بررسی و معرفی ابعاد مختلف تاریخ روابط دیپلماسی و ارتباطات فرهنگی و تمدنی بین دو کشور باتوجه به اسناد ارزشمند موجود در آرشیوهای اسنادی دو کشور می تواند برای جامعه علمی و دانشگاهی ایران و روسیه مفید و مورد استفاده قرار گیرد و نسل های کنونی دو کشور را از اهمیت این روابط آگاه سازد.

مدیر کل اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه روسیه نیز با استقبال از انتشار اسناد روابط تاریخی دو کشور و تسهیل دسترسی پژوهش گران به این اسناد، بر تقویت روابط و همکاری های اسنادی و آرشیوی و همچنین انجام گفت و گوهای تاریخی و تمدنی بین ایران و روسیه تاکید کرد.

براساس تفاهم انجام شده بین مراکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت خانه های امورخارجه دو کشور قرار است نمایشگاه اسناد تاریخی و همایش بزرگداشت بیش از500 سال روابط دو کشور در سال 1395 در تهران و مسکو برگزار شود.

 

 



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1