اخبار پیشنهادی


یکشنبه 94/12/23 | ساعت: 10:48 | کد خبر: 6126 | بازدید: 451651 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

اداره کل موزه‌های کشور با صدور بخشنامه‌ای، تقویم کاری ایام نوروزی موزه‌ها و اماکن فرهنگی- تاریخی زیر مجموعه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را اعلام کرد که مدت زمان این بخشنامه از 25 اسفندماه تا 15 فروردین 1395 خواهد بود.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی کشور با اعلام این خبر گفت: به موجب این بخشنامه، 29 اسفندماه جاری همه موزه‌ها و اماکن وابسته فعال و روز یکشنبه اول فروردین ماه سال 1395 از ساعت 12 آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان خواهند بود.

محمدرضا کارگر گفت: ساعت کار موزه‌ها از ساعت 9 تا 19 تعیین شده و افزایش ساعات کاری کاخ موزه‌ها، موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی که ظرفیت بازدید بیشتری دارند، در اختیار مدیران کل استانی، مدیران کاخ موزه‌های تهران و موزه ملی است.

به گفته وی، نرخ ورودی موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی زیرمجموعه سازمان میراث فرهنگی تغییری ندارد و تمامی بازدیدهای نیم‌بها و رایگان در ایام یادشده، لغو می‌شود.

او تاکید کرد: موزه‌ها و اماکن تاریخی روز 13 فروردین باز خواهند بود و مدیران مجموعه‌هایی که دارای فضای سبز هستند، باید از برگزاری مراسم سنتی روز سیزدهم در محوطه‌های یادشده جلوگیری کنند.

به گزارش معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، به موجب این بخشنامه موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی باید نسبت به نصب تابلو نرخ ورودی در محل مناسب و در معرض دید بازدیدکنندگان و همچنین نصب تابلو راهنمای ورودی در مجموعه هایی که دارای چند موزه یا بنای تاریخی هستند اقدام کنند.

الصاق کارت شناسایی همه پرسنل، ایجاد و راه‌اندازی باجه‌های بلیت فروشی در نقاط مختلف شهرهای پربازدید، خودداری از بکارگیری نیروهای غیرمتخصص در امر راهنمایی بازدیدکنندگان، تعبیه کیوسک‌های اطلاع‌رسانی در محل ورودی مجموعه ها و برگزاری نمایشگاه های مرتبط از دیگر بندهای مطرح شده در این بخشنامه است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1