اخبار پیشنهادی


دوشنبه 95/01/16 | ساعت: 03:20 | کد خبر: 6131 | بازدید: 451714 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه ای به رییس سازمان صداوسیما از اقدام این سازمان برای تاسیس موزه رسانه ملی قدردانی کرد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،مسعود سلطانی فر در نامه ای به رئیس سازمان صدا و سیما از تصمیم وی مبنی بر تاسیس موزه رسانه ملی در ساختمان ارگ قدردانی و آن را اقدامی ارزشمند برای حفظ آثار به جای مانده از تلاش های این سازمان در طول دهه های مختلف دانست.

وی ضمن قدردانی از این اقدام ارزشمند صدا و سیما، مجوز تاسیس موزه رسانه ملی را در ساختمان ارگ صادر و اعلام کرده سازمان میراث فرهنگی آماده همکاری با صدا و سیما در این زمینه است.

به دنبال موافقت محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما در خصوص طرح پیشنهادی روابط عمومی سازمان در راه اندازی موزه رسانه ملی، این ماموریت به اداره کل روابط عمومی محول شد و پروانه تاسیس «موزه رسانه ملی» در میدان پانزده خرداد، مجموعه ارگ ساختمان قدیم آرشیو به استناد ماده 24 فصل سوم آئین نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی - تاریخی منقول به تاریخ نهم اسفند 94 از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صادر شد.

داود نعمتی انارکی مدیرکل روابط عمومی صداوسیما، هدف از راه اندازی موزه رسانه ملی را آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم، برای آشنایی بیشتر با فعالیت ها و اقدامات صداوسیما در دوره های مختلف، حفاظت و تداوم میراث گرانقدر رسانه ملی برای انتقال به نسل های بعد اعلام کرد و گفت: یکی از کارآمدترین ابزارهای انتقال میراث فرهنگی، هنری، اجتماعی و علمی یک جامعه به نسل های آتی، موزه ها هستند که به این شکل می توان تعامل آینده را با گذشته رقم زد و شناخت بیشتری از گذشته به دست آورد. 

وی تاکید کرد: موزه رسانه ملی واقعیتی چندمنظوره خواهد بود، به این معنی که شامل فعالیت های چندجانبه ای می شود که مهم ترین محور آن گردآوری، نمایش، حراست، مرمت، آموزش، پژوهش، معرفی و مهم تر از همه حفظ و انتقال میراث رسانه ای و ارتباطی ایران اسلامی است.

مدیرکل روابط عمومی صداوسیما تصریح کرد: مقدمات کار برای تشکیل و راه اندازی موزه با همکاری کارشناسان اداره کل موزه های کشور آغاز شده و اکنون در مرحله شناسایی، جمع آوری و تهیه شناسنامه اقلام موزه ای رسانه ملی هستیم.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1