اخبار پیشنهادی


شنبه 95/01/21 | ساعت: 03:56 | کد خبر: 6134 | بازدید: 451475 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

در دیدار مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و «جان لوک مارتینس»، رئیس موزه لوور کشور فرانسه، بر توسعه همکاری‌های موزه‌ای و پژوهشی تاکید و اعلام شد: بسیاری از پژوهشگران فرانسوی در فضای جدید امروز ایران و لغو تحریم‌ها در آستانه سفر به ایران هستند.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، معاون رئیس جمهور بیان کرد: در فضای سیاسی جدید که پس از توافق جمهوری اسلامی ایران و 1+5 به وجود آمده است و همچنین لغو تحریم‌های ناعادلانه، امیدواریم مجموعه فعالیت‌های فرهنگی، پژوهشی، تحقیقاتی و باستان‌شناسی ایران با سایر کشورها از جمله کشور فرانسه و به ویژه موزه‌ی لوور، گسترش یابد.

او با تاکید بر اینکه همکاری در زمینه فعالیت‌های باستان شناسی یکی از زمینه‌های مناسب برای تبادل تجربیات بین موزه لوور و سازمان میراث فرهنگی است، اضافه کرد: ایران با دارا بودن سابقه تاریخی 10-11 هزار ساله، دارای محوطه‌ها، مکان‌ها و بناهای تاریخی بسیار ارزشمندی است که بخش قابل توجهی از این داشته‌های فرهنگی به کار باستان شناسی نیاز دارند.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های این سازمان در بخش میراث فرهنگی و توسعه موزه ها، اضافه کرد: با گسترش موزه ملی ایران در حال حاضر فضا و شرایط بهتری برای استفاده بازدیدکنندگان از این مجموعه ارزشمند فراهم شده است، این در حالی است که استفاده از فضاهای جنبی موزه ملی ایران و توسعه فضای این موزه در سال‌های آینده نیز در دستور کار سازمان میراث فرهنگی است.

سلطانی‌فر افزود: با توجه به برگزاری موفق نمایشگاههای مشترک بین ایران و بسیاری از کشورها و علاقه مندی فرانسوی‌ها به شناخت فرهنگ ایران، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بدون شک با استقبال خوبی مواجه خواهد شد.

در ادامه این دیدار «جان لوک مارتینس»، رئیس موزه لوور با بیان اینکه، فرانسوی‌ها به شدت به فرهنگ ایران علاقه‌مندند، تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی از آثار دو کشور در ایران و فرانسه می‌تواند به عنوان یکی از زمینه‌های مهم همکاری مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تبادل کارشناسان در حوزه موزه و باستان شناسی از دیگر موضوعات همکاری بین موزه لوور و سازمان میراث فرهنگی است، تاکید کرد: بسیاری از پژوهشگران فرانسوی در فضای جدید امروز ایران و لغو تحریم‌ها در آستانه سفر به ایران هستند.

رئیس موزه لوور با ابراز خرسندی از سفر به ایران و بازدید از استان اصفهان، افزود: بازدید از شهرهای بزرگ و زیبای شیراز و یزد و سایر شهرهای ایران، بهانه‌ای بسیار خوب برای سفر مجدد من به این کشور است.

در ادامه این دیدار، سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی، نسبت به توسعه همکاری‌های پژوهشی، موزه‌ای و تحقیقاتی بین موزه لوور و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ابراز امیدواری کردند.

براساس این گزارش؛ «جان لوک مارتینس» رئیس موزه لوور با هیات 7 نفره همراه از امروز شنبه 21 فروردین ماه به مدت 4روز در ایران خواهد بود، البته برخی مسئولان اعلام کرده‌اند که این سفر به دو روز کاهش یافته است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1