اخبار پیشنهادی


شنبه 95/02/04 | ساعت: 08:40 | کد خبر: 6147 | بازدید: 451522 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیر امور پایگاه‌های میراث جهانی گفت: با گروه طراحی سازه دانشگاه درسدن آلمان تفاهمنامه‌ای داریم که طرح حفاظت، استحکام بخشی و تثبیت ایوان غربی مجموعه تخت سلیمان را اجرایی کنند.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری مهر،فرهاد عزیزی  گفت: تفاهمنامه‌ای با گروه طراحی سازه دانشگاه درسدن آلمان که در ارگ بم نیز فعالیت کرده، به نام طرح حفاظت، استحکام بخشی و تثبیت ایوان غربی مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان داریم که بخشی از کارهای مطالعاتی آن انجام شده و تا چند روز آینده تصمیم‌گیری می‌شود که راه‌های حفاطت از بنا به چه صورت باشد.

وی افزود: قبلا در قالب یک فار کارهایی انجام شده که در حوزه آزمایش مصالح و... بوده است در مرحله بعد یک سری منابع مالی جذب کردند و دوباره مطالعه می‌کنند که به اجرای راهکارهای حفاظت و استحکام بخشی برسیم.

وی گفت: الان داربست‌های تخت سلیمان بخشی از منظر تاریخی آن شده است. در پلان مدیریت آن بحث شده که اگر زمانی هم به مرحله‌ای برسیم که تخت سلیمان به استحکام لازم رسیده باشد و نیازی به وجود داربست‌ها نداشته باشد اما بخشی از آنها باقی بماند چون خیلی از بازدیدکنندگان به وجود همان داربست‌ها عادت کرده‌اند.

عزیزی گفت: اکنون بیش از ۴۰ سال است که داربست‌ها روی تخت سلیمان قرار گرفته و به همان شکل دیده شده است. شاید بنا شد که بخشی از داربست‌ها برای همیشه باقی بماند. بازهم این موضوع قابل بحث است. با این وجود تا چند روز آینده آلمانی‌ها به آنجا مراجعه می کنند تیم اجرایی نیز مشخص شده که به صورت جدی روی حفاظت این بنا اقدام شود.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1