اخبار پیشنهادی


یکشنبه 95/02/12 | ساعت: 04:35 | کد خبر: 6151 | بازدید: 451749 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بیش از 32هزار اثر ثبتی در كشور وجود دارد كه بخشی از آنها متعلق به دولت و بخشی نیز مربوط به مردم است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،اسدالله درویش امیری روز یكشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: اماكن تاریخی وقتی به ثبت می رسند آینده آنها با نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی اضافه كرد: بخشی از این مكانهای تاریخی در مالكیت دولت و از اعتبارات دولتی و بودجه عمومی كشور مرمت و بهره برداری می شود.

درویش امیری گفت: آن بخشی نیز كه متعلق به مردم است باید از طرف مردم ولی با نظارت و طراحی كه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شود.

وی بیان كرد: با وجود محدودیت منابع دولتی، باز هم نمی توانیم دست روی دست بگذاریم و شاهد تخریب اماكن تاریخی و فرهنگی باشیم.

درویش امیری گفت: برهمین اساس قانون اختیاراتی از جمله ماده 88 قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت كه به وضوح مرمت بناهای تاریخی با مشاركت مردم را مورد اشاره قرار داده، مطرح كرده است.

وی بیان كرد: برهمین اساس مردم در قالب مشاركت درمرمت، حفاظت و بهره برداری بناهای تاریخی توافق می كنند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای تحقق این هدف تك بناهای تاریخی كه در اقصی نقاط كشور وجود دارد از طریق صندوق احیای بناهای تاریخی و فرهنگی كه در قانون برنامه پیش بینی شده است بخشی از این صندوق در اختیار مردم قرار می گیرد و به بهره برداری می رسد.

وی یادآور شد: در زمان حاضر بیش از یك میلیون اثر تاریخی در كشور وجود دارد كه بیشتر اینها جزو نفایس و متعلق به دولت هستند اما اماكنی كه ثبت ملی هستند ولی جز نفایس نیستند بیشترمتعلق به مردم هستند.

درویش امیری گفت: رهبر معظم انقلاب در ابلاغ سیاستهای كلی برنامه ششم بر ضرورت صیانت از میراث فرهنگی و صادارت صنایع دستی تاكید كرده است.

وی بیان كرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با توجه به وظیفه ای كه دارد در بخشهای مختلف یكی از اعضای اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی است و نقش جدی و اساسی را در اجرای شعار سال برعهده دارد.

درویش امیری گفت: در این ارتباط با ارائه آموزشهای لازم در بخش صنایع دستی، صیانت از میراث فرهنگی و پنج برابر شدن میزان ورود گردشگران از سیاستهای اصلی این سازمان است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1