اخبار پیشنهادی


شنبه 95/02/18 | ساعت: 09:08 | کد خبر: 6159 | بازدید: 451304 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یك هزار و 600 پروژه عمرانی و زیربنایی در حوزه تاسیسات اقامتی و گردشگری، فرهنگی، صنایع دستی و مرمت آثار تاریخی در نقاط مختلف كشور درحال اجراست.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، مسعود سلطانی فر روز شنبه در آیین بهره برداری از فاز دوم مجموعه ورزشی فرهنگی پارك آبی خلیج فارس در شهرستان ملارد افزود: یكی از مصادیق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی و زمینه سازی برای توسعه و رونق فعالیت های اقتصادی كشور، جذب سرمایه های بخش خصوصی است. 

معاون رئیس جمهوری با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار كرد: رویكرد اصلی دولت یازدهم برای تحقق این شعار محوری، بهره گیری از توان و سرمایه بخش خصوصی برای اجرای پروژه های زیرساختی در حوزه های مختلف از جمله صنعت گردشگری است. 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان كرد: كشور ایران دارای ظرفیت های بسیاری در بخش های مختلف صنعت گردشگری از جمله زیارتی، سیاحتی، علمی، تاریخی و طبیعی است كه سرمایه گذاری در راستای بهره برداری از این ظرفیت ها نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه اقتصادی كشور دارد. 

به گفته سلطانی فر، براساس برنامه ششم و هفتم توسعه كشور باید تا سال 1404 زمینه ورود 20 میلیون گردشگر خارجی به كشور فراهم شود كه تحقق این مهم سالانه برای كشور 200 تا 300 میلیارد ریال درآمد خواهد داشت. 

معاون رئیس جمهوری افزود: درآمد صنعت گردشگری در دنیا بالغ بر شش هزار و 500 میلیارد دلار است كه ایران اسلامی باید با توجه به قابلیت هایی كه دارد سهم خود را از این درآمد افزایش دهد. 

 در این آیین فاز دوم مجموعه بزرگ فرهنگی، ورزشی پارك آبی خلیج فارس با مساحت 45 هزار متر مربع در شهرستان ملارد به بهره برداری رسید. 

این پروژه با سرمایه گذاری 550 میلیارد ریالی بخش خصوصی در پنج فاز اجرا می شود كه تاكنون دو فاز آن به بهره برداری رسیده است. 

فازهای سوم، چهارم و پنجم این پروژه ورزشی نیز تا پایان سال چاری به بهره برداری می رسد. 

این آئین با حضور معاون امور بین الملل و اقتصادی استاندار تهران، فرماندار شهرستان كرج، فرماندار ملارد و جمعی از مدیران اجرایی شهرستان ملارد برگزار شد. 

شهرستان ملارد با 450هزار نفر جمعیت در غرب استان تهران واقع شده است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1