اخبار پیشنهادی


یکشنبه 95/03/02 | ساعت: 03:04 | کد خبر: 6165 | بازدید: 451507 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

رئیس سازمان میراث فرهنگی از برنامه‌ریزی برای صدور ویزای الکترونیکی گردشگران تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، مسعود سلطانی فر که شامگاه یکم خرداد ماه در هفته میراث فرهنگی و در برنامه «متن و حاشیه» شبکه سه سیما صحبت می‌کرد، گفت: عملکرد دولت یازدهم در بیش از دو سال اخیر در توسعه گردشگری مطلوب بوده است و دولت بر تعامل با کشورهای جهان تأکید دارد.

آغاز سونامی ورود گردشگر به ایران

سلطانی‌فر افزود: تقریباً سونامی ورود گردشگر به ایران آغاز شده است و 18 نشریه معتبر بین المللی و سازمان‌های بین‌المللی گردشگری و مراکز علمی مرتبط، ایران را برای سال 2016 و 2017، نخستین مقصد یا جزو پنج مقصد اولیه گردشگری یا جزو 10 مقصد تعیین کرده‌اند و رسانه‌های خارجی هم در سال‌های اخیر گزار‌های متنوعی تهیه و پخش کرده‌اند.

وی گفت: در فصل اول گردشگری جهانی تقریباً همه هتل‌های ایران از پنج ستاره تا چهار ستاره ذخیره شده‌اند و فصل دوم گردشگری خارجی نیز همین شرایط دیده می‌شود.

او در ادامه رویکرد دولت را افزایش تعامل دانست و بیان کرد: برای اتباع 190 کشور جهان تسهیلات ویزای فرودگاهی فراهم کرده‌ایم که در فرودگاه‌های بین‌المللی مانند فرودگاه امام خمینی (ره)، اصفهان، تبریز، مشهد و شیراز ارائه می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت: با 28 کشور برای برقراری تسهیلات لغو روادید تلاش می‌کنیم و خوشبختانه سند گردشگری کشور بسیار پویا و توانمند است.

باید جذب گردشگر از 5.2 به میلیون نفر برسد

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد: برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز و وضع مطلوب باید جذب گردشگر را از 5.2 میلیون نفر به 20 میلیون نفر برسانیم که ساماندهی گسترده‌ای می‌خواهد.

سلطانی‌فر همچنین از برنامه‌ریزی برای صدور ویزای الکترونیک برای گردشگران خارجی تا پایان سال 2016 خبر داد و گفت: 501 هتل و هتل آپارتمان در دست ساخت است و شبکه حمل و نقل هوایی و جاده‌ای هم رو به توسعه خواهد بود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: خوشبختانه در دوره پسابرجام شرایط خوبی برای نوسازی ناوگان هوایی ایجاد شده است و باید سطح خدمات و تأسیسات گردشگری را نیز توسعه دهیم،خوشبختانه همه قوا حمایت می‌کنند، تک تک اعضای دولت و آحاد نمایندگان مجلس نهم و قوه قضائیه نیز به دنبال توسعه صنعت و اقتصاد گردشگری کشور هستند.

معاون رئیس جمهور گفت: از طریق صندوق مالی احیا، مرمت و بهره‌برداری اماکن تاریخی با بخش خصوصی هماهنگی خوبی داریم و تمام هتل‌ها در اختیار بخش خصوصی است و واگذاری بناهای تاریخی به صورت اجاره به بخش خصوصی در چارچوب مقررات و ضوابط است و کارشناسان رسمی دادگستری نظارت دارند.

سلطانی فر افزود: متناسب با هزینه‌ای که بخش خصوصی انجام می‌دهد، دوره‌ی بهره‌برداری هم به آنها داده می‌شود تا توجیه اقتصادی داشته باشند.

شناسایی 40 کشور هدف برای جذب گردشگر

وی در ادامه از شناسایی 40 کشور هدف برای جذب گردشگر خبر داد و گفت: در حدود 25 کشور دفاتر اطلاع رسانی ایجاد کرده‌ایم و در نمایشگاه‌های تخصصی با همکاری بخش خصوصی در خارج از کشور حضور خواهیم داشت و بسته‌های گردشگری ارائه می‌شود. همچنین از ظرفیت رسانه‌های مطرح خارجی استفاده می‌کنیم.

سلطانی فر افزود: حدود 98 درصد گردشگرانی که به ایران می آیند پس از برگشت ابراز رضایت می‌کنند و با مصاحبه با رسانه‌های کشور خود، ایران را با مختصات واقعی خود معرفی می‌کنند.

وی اضافه کرد: جذب گردشگر بهترین رسانه برای ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران است، هیچ رسانه‌ی دیگری نمی‌تواند جای آن را بگیرد.

ابراز تمایل چینی‌ها برای ساخت هتل و رستوران چینی در ایران

او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به سفر اخیر خود به چین گفت: استقبال بسیار خوبی از سوی فعالان صنعت گردشگری چین صورت گرفت و حدود 150 نفر از آنها در نشستی با فعالان بخش خصوصی ایران، راه‌های توسعه همکاری را بررسی کردند. هدف ما این است که جذب گردشگر از چین را که در حال حاضر به 150 هزار نفر می‌رسد در آینده به دو تا دو و نیم میلیون نفر افزایش دهیم.

سلطانی فر با بیان این‌نکته که باید زیرساخت‌های لازم را متناسب با کشورهای هدف ایجاد کنیم، تاکید کرد: چینی‌ها ابراز تمایل کردند حتی در ایران هتل و رستوران چینی بسازند.

وی با بیان اینکه چین سالانه 120 میلیون گردشگر به جهان می‌فرستد، افزود: بازار گردشگری چین برای ما خیلی مهم است و ما اهداف گردشگری خود را متناسب با سند چشم انداز بیست ساله و برای جذب 20 میلیون گردشگر برنامه‌ریزی کرده‌ایم که شامل کشورهای اسلامی و غیر اسلامی و قاره‌های مختلف می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افزود: دستاوردهای دولت تدبیر و امید در عرصه گردشگری روند رو به رشدی را نشان می‌دهد و نرخ رشد گردشگران خارجی در جهان چهار درصد و اروپا 5 درصد است، اما در ایران 12 درصد بوده است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1