اخبار پیشنهادی


یکشنبه 95/03/16 | ساعت: 10:42 | کد خبر: 6174 | بازدید: 451346 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: گنجنامه مهم ترین سند مکتوب در خصوص معرفی بناها و مجموعه های تاریخی کشور است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، سید محمد بهشتی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس عودلاجان با عنوان«اودلاجان،حرفی از هزاران» که در پردیس باغ ملی دانشگاه هنر انجام شد، افزود: سند مکتوب گنجنامه که اطلاعات بناها و مجموعه های تاریخی کشور در آن گرداوری شده است، با همت دانشجویان دانشگاه بهشتی به سرانجام رسید.

وی گفت: در این مرجع تاریخی و فرهنگی کشورمان، 700 اثر در آن گنجانده شده است که در قیاس با 31 هزار و 500 اثر ثبت ملی عددی ناچیز است.

وی به تفاهم نامه همکاری دانشگاه هنر و پژوهشگاه میراث فرهنگی در آینده نه چندان دور خبر داد و گفت: در این تفاهم نامه در صدد هستیم تا زمینه پشتیبانی از دانشجویان معماری را فراهم کرده تا آثار تاریخی و فرهنگی مورد حفاظت و بازسازی واقع شوند.

بهشتی با بیان این که تمامی بناها جهان از دو معیار آسایش و آرامش بهره می برند، گفت: ما در حال حاضر مسئله آرامش را در بناها گم کرده ایم که این موضوع معادلات را تغییر داده است.

وی با بیان این که معماران تضمین کننده کیفیت و آرامش زندگی شهری هستند، افزود: جامعه کشورمان آمادگی کیفیت و تقاضای کیفیت را دارد ولی معماران جوابگوی کیفیت را پیدا نکردند بلکه این موضوع نیاز به زمان دارد.

رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان این که در سال 76 تنها هفت کافی شاپ در تهران فعال بود تصریح کرد: سبک زندگی جامعه باعث شده که امروزه پنج هزار کافی شاپ در تهران به فعالیت بپردازند که این موضوع از یک سو نوید رونق برای معماران و از سوی دیگر خطرناک برای این قشر باشد.

**عودلاجان سرمایه و هویت تهران است

رئیس دانشگاه هنر تهران در این مراسم گفت:عودلاجان سرمایه و هویت معماری تهران است چرا که با همکاری دانشجویان می توان کارهای وسیعی را انجام داد.

غلامرضا اکرمی گفت: حضور اساتید مرمت و معماری، دانشجویان و دانشگاه های هنر می تواند به بازسازی آثار هنری منجر شود.

همچنین سید مهدی حجت، بنیانگذار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز افزود: معماری علمی است که می تواند کالبد یک اثر را درست کند چرا که توجه به شکل بنا مهم نیست بلکه باید جان بخشی در آن منطقه تاریخی مد نظر قرار داد.

در این مراسم نمایشگاه عکس منطقه تاریخی عودلاجان و ثبت خانه فرج الله خان با 37 عکس رونمایی شد.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1