اخبار پیشنهادی


یکشنبه 95/03/16 | ساعت: 10:15 | کد خبر: 6175 | بازدید: 451392 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیر بافت تاریخی پیرامون حرم امام‌رضا (ع) از مراحل پایانی طرح امکان‌سنجی احیاء بناهای تاریخی مشهد و حریم منظری حرم مطهر خبر داد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، بافت تاریخی مشهد در حالی این روزها وضعیت نامناسبی را تجربه می‌کند که مدیر بافت تاریخی پیرامون حرم امام‌رضا (ع) برای حفاظت هر چه بهتر از بقایای بناهای تاریخی این محدوده از تهیه و تدوین طرح امکان سنجی احیاء بناهای تاریخی مشهد و حریم منظری حرم مطهر خبر داد.

«وفا ثابتی»، مدیربافت تاریخی پیرامون حرم امام رضا (ع) اعلام کرد: باتوجه به اینکه سال گذشته از اعتبارات استانی و ملی محروم بودیم، اما تعاملات خوبی با اداره کل راه و شهرسازی استان داشتیم. درحال حاضر نیز برای تحقق مصوبات شورای عالی و معماری و شهرسازی، مطالعاتی در رابطه با بافت تاریخی مشهد آغاز شده تا از این طریق بتوانیم آثار واجد ارزش های تاریخی و معماری را شناسایی و مورد بازنگری قرار دهیم.

وی ادامه داد: تهیه طرح امکان سنجی احیای بناهای تاریخی در بافت پیرامون حرم و حریم منظری حرم مطهر نیز به پایان رسیده و بررسی نهایی آن درحال انجام است.

او افزود: به محض اینکه این طرح از سوی معاونت میراث فرهنگی، اداره ثبت آثار و همچنین اداره امور پایگاه مورد تصویب قرار گیرد به بخش‌ها و سازمان‌های مربوط ابلاغ می‌شود تا براساس ضوابط موجود در این طرح ساخت و سازها و صدور پروانه انجام شود.

وی معتقد است: در حال حاضر 150 اثر واجد ارزش تاریخی در بافت تاریخی مشهد شناسایی شده است و نزدیک به 50 اثر ثبتی نیز در بافت حرم مطهر قرار داد که از 50 اثر ثبتی، 10 اثر در مجموعه آستان قدس رضوی قرار دارد.

ثابتی گفت: در سال‌های گذشته 10 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی به دلیل اجرای طرح تفصیلی نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم تخریب شد و دیگر آثار موجود نیازمند رسیدگی و مرمت هستند.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1