اخبار پیشنهادی


شنبه 95/03/22 | ساعت: 04:02 | کد خبر: 6176 | بازدید: 451505 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی گفت: 24 تپه و محوطه باستان شناختی در استانهای لرستان، مرکزی و فارس در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، فرهاد نظری اظهار کرد: با ثبت این 24 محوطه باستان شناختی، طی دو ماه گذشته 35 تپه و محوطه باستان شناختی در فهرست آثار ملی کشور جای گرفته اند. 

وی افزود: از این تعداد 7 اثر دوره های مس و سنگ، اشکانی و دوره ساسانی و قرون اولیه اسلامی متعلق به استان مرکزی، 16 اثر با قدمت عصر مفرغ و آهن، دوره های ایلامی، اشکانی، ساسانی و قرون اولیه اسلامی مربوط به استان لرستان و یک ثپه تاریخی با قدمت دوره ساسانی و اوایل دوره اسلامی از استان فارس است. 

مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی با اشاره به اینکه دردو ماه گذشته استان لرستان بیشترین آثار تبتی محوطه های باستان شناختی را داشته، افزود: محوطه ها و تپه های تاریخی یاد شده از زمان ثبت، تحت حفاظت و نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

به گزارش روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی هرگونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی منجر به تخریب یا تغییر هویت آثار ثبتی شود برابر مواد 558 تا 569 از کتاب پنجم قانون مجازات های اسلامی، تعزیرات و مجازات های بازدارنده جرم محسوب شده و مرتکب مشمول مجازات های قانونی خواهد شد. 

بر اساس قوانین مرتبط با ثبت هر گونه مرمت و بازسازی آثاری که در فهرست آثار ملی به ثبت می رسند با تأیید و نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ممکن خواهد بود.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1