اخبار پیشنهادی


سه شنبه 95/04/22 | ساعت: 11:16 | کد خبر: 6192 | بازدید: 451679 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به عزم دولت تدبیر و امید برای توسعه صنعت گردشگری گفت: این دولت 1.5 برابر تاریخ هتل سازی ایران، هتل می سازد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،مسعود سلطانی فر روز سه شنبه در آیین بهره برداری از هتل کایای لاله پارک تبریز با اشاره به اینکه پیش از شروع بکار دولت تدبیر و امید 125 هتل چهار یا پنج ستاره در کشور وجود داشت، اظهار داشت: این رقم در مدت کوتاه فعالیت دولت تدبیر و امید به 158 مورد افزایش یافته است. 

وبی ادامه داد: در زمان حاضر تعداد هتل های کشور به یک هزار و 100 هتل رسیده است. 

وی خاطرنشان کرد: توصیه و تاکید رئیس جموری به سازمان، استفاده کامل از ظرفیت گردشگری کشور و ساخت هتل های مناسب با توجه به وجود کمبود مراکز اقامتی می باشد. 

وی اعلام کرد: 10 هتل خارجی با توافق های انجام شده از جمله با یک شرکت آلمانی به صورت هتل های زنجیره ای در ایران ساخته می شود تا فاصله کیفیت خدمات گردشگری ایران با کشورهای مترقی کاهش یابد. 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ایجاد دو هتل فرودگاهی در کشور اظهارامیدواری کرد به سطحی برسیم که هلدینگ ها و هتل های برند دنیا با نام خودشان در ایران هتل سازی کنند.

**تفاهم و همدلی مسئولان آذربایجان شرقی زیرساخت مناسبی برای توسعه استان است.

سلطانی فر گفت: علاوه بر زیر ساخت های ایجاد شده ، تفاهم و همگرایی در بین مسئولان مهمترین عامل توسعه گردشگری است.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی به عنوان یکی از بزرگترین و مهم ترین استان های کشور سهم مهمی در گردشگرپذیری کشور دارد است ، خاطرنشان کرد: اجلاس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی شهریور ماه امسال در تبریز برگزار می شود. 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تاریخ و فرهنگ تبریز بزرگ و تاثیر گذار بوده و در زمان حاضر این تاثیر گذاری به قوت خود باقی است.

** برجام سایه جنگ را از سر کشور دور کرد 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: با تلاش رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده هسته ای سایه جنگ و حمله نظامی از سر ایران برداشته شد. 

سلطانی فر یادآور شد: در سفر رییس جمهوری و هیات دولت به فرانسه، اولاند رئیس جمهور این کشور اذعان کرد در سایه تلاش 30 ماهه تیم مذاکره کننده و تدبیر دکتر روحانی حمله نظامی به ایران منتفی شد . 

وی افزود: فرانسوا اولاند با راهگشا دانستن مذاکرات هسته ای گفته است، تمام کشورهای غربی به ویژه 1+5 قبل از برجام روی این اصل که به ایران حمله نظامی کنند متفق القول بودند و تنها در مورد زمان حمله توافق نداشتند. 

سلطانی فر همچنین با بیان اینکه مذاکرات هسته ای بسیار پیچیده و زمان بر بود، گفت: کشورهای غربی در مجموع تیم 500 نفری برای مذاکره داشتند در حالی که تیم مذاکره کننده ایران تنها در اواخر مذاکرات حداکثر به 40 نفر رسیدند. 

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس است که سیاستمداران و دولتمردان خارجی و داخلی معتقدند رئیس جمهور روحانی، ایران را از جنگ رهایی داد. 

سلطانی فر ادامه داد: اگر پس از برجام گروه های سرمایه گذاری خارجی در بخش های مختلف سرمایه گذاری می کنند در سایه همین تلاش هاست. 

وی با اشاره به کشمکش ها، هرج و مرج ها و ترورهایی که در برخی کشورها روی می دهد، اظهار کرد: در سایه مدیریت و حمایت های رهبر معظم انقلاب، در ایران شاهد امنیت کامل هستیم. 

سلطانی فر اظهارکرد: در طول شش تا هفت ماه تحقق برجام، در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و گردشگری شرکت ها و سرمایه گذاران متعدد خارجی به ایران آمدند. 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در آینده نیز این فرایند با ایجاد امنیت بیشتر طی می شود و بر ساماندهی امور اقتصادی تاثیر گذار خواهد بود. 

سلطانی فرهمچنین با اشاره به نیت سرمایه گذاران و احساس آنان در خدمت به مردم خاطرنشان کرد: گره گشایی از مشکلات مردم نعمتی است که خداوند به انسان ها عنایت می کند و لذتی بالاتر از این نیست . 

امروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تبریز دبیرخانه تبریز 2018 و مجتمع تجاری تفرحی ستاره باران در تبریز گشایش یافت .


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1