اخبار پیشنهادی


سه شنبه 95/05/05 | ساعت: 08:52 | کد خبر: 6204 | بازدید: 451391 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: میراث فرهنگی می‌توانند نقش مهمی در تولید ثروت ملی داشته باشند و این نگاه در گذشته وجود نداشته است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا،، «اسدالله درویش امیری» امروز سه‌شنبه (پنجم مرداد) در سفر به شهرکرد در نشست انجمن میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: حراست از میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی یکی از اساسی‌ترین وظایفی است که برای افراد جامعه لازم است.

وی تصریح کرد: کشور ایران با بیش از یک میلیون اثر تاریخی و 32 هزار اثر به ثبت رسیده بالاترین رقم آثار تاریخی را در سطح دنیا دارد.

درویش امیری افزود: در حال حاضر 45 اثر تاریخی آماده ثبت به عنوان اثر جهانی در کشور وجود دارد، اما سهیمه سالانه ثبت این آثار برای کشور یک اثر است.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به نقش موثر واگذاری آثار تاریخی به بخش خصوصی، گفت: برای نمونه 999 کاروانسرای شاه عباسی در سطح کشور وجود دارد که بخشی از آن‌ها مرمت و به مرکزی برای ارائه خدمات به شهروندان تبدیل شده که با همکاری بخش خصوصی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کار افرادی که از ابنیه تاریخی حفاظت کرده‌اند تا به نسل‌های بعدی برسد، به اندازه افرادی که ‌آن‌ها را ساخته‌اند ارزش دارد و نسل ما هم باید دنباله‌رو آنان باشد.

درویش امیری با بیان اینکه ایران آثاری کم‌نظیر و ناشناخته زیادی دارد، اظهار کرد: به عنوان نمونه کشف اجساد معروف به مردان نمکی مربوط به یک‌هزار و 800 سال قبل در شهر زنجان نشان می‌دهد ایرانیان در آن زمان نیز از کفش استفاده می‌کردند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: محور اصلی گردشگری در ایران، فرهنگی و محور اصلی گردشگری خارجی، پژوهشی است.

درویش امیری گفت: میراث فرهنگی می‌توانند نقش مهمی در تولید ثروت ملی داشته باشند و این نگاه در گذشته وجود نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر درگذشته میراث فرهنگی نسبت به آثار طبیعی حساسیت نشان می‌داد، دریاچه ارومیه خشک نمی‌شد.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه حفط و صیانت از میراث فرهنگی گفت: در این راه رسانه‌ها، قوه قضاییه، اوقاف، آموزش و پرورش، صداو سیما و محیط زیست نیز باید بکوشند.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1