اخبار پیشنهادی


دوشنبه 95/06/08 | ساعت: 12:14 | کد خبر: 6219 | بازدید: 451403 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری احقاق حقوق هنرمندانی را که برای شرکت در نمایشگاه گرجستان به این کشور سفر کرده بودند، پیگیری می کند.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،عده ای از هنرمندان که برای شرکت در نمایشگاه صنایع دستی به گرجستان سفر کرده بودند به دلیل بروز مشکلاتی از حضور در نمایشگاه منصرف شدند و خواستار پرداخت خسارت از سوی شرکت برگزارکننده شدند.

بنا بر این گزارش، هنرمندانی که با پرداخت هزینه و به امید شرکت در نمایشگاه صنایع دستی، سفری ایمن و اسکان در هتل مناسب، راهی گرجستان شدند، با بدعهدی برگزارکننده این نمایشگاه و به دلیل ناامنی و مشکلاتی که در مرز کشور ترکیه برای ترخیص بار آنها به وجود آمد، از حضور در این رخداد فرهنگی جا ماندند.

این هنرمندان که قرار بود 26 مرداد ماه بارهای خود را تحویل بگیرند با چهار روز تاخیر، در روز 30 مرداد ماه موفق به دریافت بارهای خود شدند و با توجه به اینکه زمان برگزاری نمایشگاه از 28 مرداد ماه تا دوم شهریور ماه تعیین شده بود، هنرمندان از حضور در این نمایشگاه منصرف شدند و به کشور بازگشتند.

هنرمندان صنایع دستی که در بازگشت از کشور گرجستان برای تحویل بار خود به استان اردبیل رفتند، با توجه به ازدحام کامیون های باربری در مرز ترکیه، باز هم برای دریافت کالاهایشان دچار مشکل شدند و سرانجام امروز(هفتم) با پیگیری های صورت گرفته از سوی سازمان میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی اردبیل، بارهای خود را تحویل می گیرند.

در همین ارتباط مدیرکل دفتر صادرات معاونت صنایع دستی کشور با اظهار تاسف از این اتفاق گفت: ما هم در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از این اتفاق متاسف هستیم و هم در ستاد وهم در استان اردبیل برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی وارد این جریان شدیم، با توجه به مسایل پیش آمده، تصمیم بر این شد که همه هنرمندان صنایع دستی عازم این سفر به کشور بازگردانده شوند تا دچار مشکلاتی بیشتر از این نشوند و با هماهنگی های صورت گرفته با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل این هنرمندان به ایران بازگردانده شده وحمایت های لازم از آن ها صورت خواهد گرفت.

پویا محمودیان با بیان اینکه اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفته و تا ساعاتی دیگر تمامی بارها به هنرمندان عزیز صنایع دستی تحویل داده خواهد شد، افزود: اداره کل حقوقی سازمان نیز در کنار هنرمندان خواهد بود و به موضوع ورود پیدا می کند تا بتواند حق وحقوق این عزیزان را بگیرد.

وی ادامه داد: آنچه در این سازمان انجام می شود مانند برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی همه به خاطر رونق کسب و کار توسعه صنایع دستی و حمایت از هنرمندان صنایع دستی است، بنابر این اگر هم اتفاقی در این خصوص رخ داده از جانب مجری طرح و بخش خصوصی بوده که البته این موضوع از سوی سازمان میراث فرهنگی به طور حتم دنبال خواهد شد.

وی گفت: اتفاقی که افتاده از سوی مجری طرح بوده و ما در سازمان دخل وتصرفی در این موضوع نداریم اما این به آن معنا نیست که هنرمندان را رها کنیم بلکه موضوع را به شدت و قوت پیگیری خواهیم کرد.

محمودیان افزود: عمدی در این خصوص در کار نبوده و سازمان میراث فرهنگی و هم چنین اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل به طور جدی موضوع را مورد بررسی قرار داده اند، تمام سعی ما این است که حمایت های لازم از این عزیزان را انجام دهیم و به طورحتم حمایت های لازم را از هنرمندان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل در مرز ترکیه متوجه این هنرمندان عزیز بوده، ادامه داد: بخش خصوصی و مجری طرح باید در این خصوص پاسخگو باشد.

محمودیان خاطر نشان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری تا آخرین لحظه که هنرمندان عزیز بتوانند حق وحقوق خود را بگیرند در کنار آنها خواهد ماند و از آنان حمایت می کند.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1