اخبار پیشنهادی


دوشنبه 95/06/08 | ساعت: 12:39 | کد خبر: 6220 | بازدید: 451529 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استان کرمان با همت دستگاه های اجرایی مختلف در بسیاری از بخش های بهسازی ابنیه تاریخی از سایر استانهای کشور جلوتر و این قابل تقدیر است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،«مسعود سلطانی فر» عصر شنبه در آیین آغاز عملیات بهسازی و مرمت قلعه اردشیر و قلعه دختر کرمان در جمع خبرنگاران افزود: اگر مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی در کرمان با همین روش ادامه پیدا کند بزودی مرمت، بازسازی و نجات بخشی بافت تاریخی در کرمان وضعیت بهتری پیدا می کند.

وی اظهار کرد: کار مرمت قلاع اردشیر و دختر در کرمان به صورت کلی آغاز شده اما زمان بر است ولی مهم این است که عزم و اراده و هماهنگی اولیه به وجود آمده است.

معاون رئیس جمهوری گفت: در ادوار گذشته خیلی برای مرمت، بازسازی و بهره برداری از آثار تاریخی متناسب با بافت و اماکن اطراف ابنیه تاریخی اهتمامی نبوده است.

وی افزود: در سال های گذشته با هماهنگی خوبی که میان وزارت راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری و استانداری ها به وجود آمد حرکت خوبی در بخش مرمت و بازسازی اماکن تاریخی آغاز و پایه گذاری شد.

سلطانی فر گفت: قرار است بافت های تاریخی در چارچوب طرح مشخصی مرمت و بازسازی شوند و متناسب با شرایط خاصی که دارند مورد بهره برداری قرار گیرند.

وی بیان کرد: هدف این است که مرمت و استفاده از ابنیه تاریخی در صورت امکان با مشارکت مردم انجام شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برخی از بافت های تاریخی کشور به دلیل غیر مسکونی بودن مورد تخریب قرار گرفته اند که با کمک وزارت راه و شهرسازی، شهرداری ها تملک و به مکان فرهنگی، پذیرایی اقامتی، تاریخی و موزه ای با کاربری های مناسب با هویت و شرایط فرهنگی تاریخی تبدیل می شود.

وی بیان کرد: امروز دستگاه های اجرایی در راستای بهسازی و مرمت آثار تاریخی با هم هم جهت هستند.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1