اخبار پیشنهادی


سه شنبه 95/06/09 | ساعت: 12:53 | کد خبر: 6223 | بازدید: 451310 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با وزیر گردشگری بوتان با اشاره به اهمیت توسعه روابط با کشورهای مختلف گفت: فصل جدیدی در روابط میان ایران با کشورهای گوناگون بعد از برجام آغاز شده است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،«مسعود سلطانی فر» در دیدار با «لکی دورجی» در تبریز و در آستانه برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای مجمع گفت وگوهای همکاری آسیایی، گفت: ایران کشوری بزرگ و با سابقه تمدنی 10 هزار ساله است و مردم ما در دوران تحریم و سختی ها، امتحان خود را پس دادند و با تکیه بر توان داخلی دستاوردهای بزرگی را ایجاد کردند که آمادگی ارائه این دستاوردها به کشورهای مختلف را داریم.

وی افزود: توسعه روابط با کشورهای گوناگون برای ما اهمیت فراوانی دارد و این اهمیت در دوران بعد از برجام بیش از پیش شده است.

معاون رئیس جمهوری گفت: ایران در حوزه گردشگری دارای جاذبه های بی نظیری است که از آن جمله می توان به ظرفیت های ایران در حوزه های گردشگری فرهنگی، تاریخی، مذهبی و گردشگری سلامت اشاره کرد که در حال حاضر در ایران رونق بسیار زیادی یافته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ورود 300 هزار گردشگر سلامت به ایران در سال میلادی گذشته گفت: در صدد هستیم تا این تعداد در سال میلادی جاری به نیم میلیون نفر افزایش یابد.

سلطانی فر ادامه داد: از طریق فراهم کردن زیر ساخت های گردشگری و تسهیلات مورد نیاز در این حوزه و بر اساس یک برنامه ریزی در دو مرحله 5 ساله در صدد هستیم تا تعداد گردشگران خارجی به ایران از 5 میلیون و 200 هزار نفر در 10 سال آینده به 20 میلیون نفر افزایش یابند.

معاون رئیس جمهوری افزود: در همین ارتباط ساخت هتل و توسعه زیر ساخت ها در ایران اهمیت فراوانی دارد و در حال حاضر 820 پروژه ساخت هتل در ایران آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: برگزاری اجلاس های گوناگون از جمله اجلاس وزرای گردشگری کشورهای مجمع گفت و گوهای همکاری آسیایی می تواند به توسعه روابط کشورها و در نهایت به گسترش همکاری ها در حوزه گردشگری بینجامد.

وی خاطر نشان کرد: ایران در سال های گذشته موفق به بدست آوردن تجربیات جدید و دستاوردهای جدید علمی و پژوهشی شده که این آمادگی را داریم تا این دستاوردها را در اختیار کشورهای گوناگون قرار دهیم.

در این دیدار وزیر گردشگری بوتان نیز با اشاره به اهمیت موقعیت ایران و از طرفی نیز سابقه تمدنی کشورمان گفت: ایران یک کشور بزرگ و با سابقه غنی فرهنگی است که از دوران کودکی و در مدرسه هایمان در بوتان با تمدن غنی ایران آشنا شده ایم.

وی افزود: توسعه همکاری ها با ایران برای ما مهم است و در این خصوص آماده استفاده از ظرفیت های گردشگری ایران هستیم.

وزیر گردشگری بوتان افزود: گردشگری دومین صنعت مهم ما در بوتان است و تجربیات موفق ایران در حوزه گردشگری می تواند به ما در توسعه این صنعت کمک کند.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1