اخبار پیشنهادی


سه شنبه 95/06/09 | ساعت: 09:06 | کد خبر: 6229 | بازدید: 451368 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون رئیس جمهور گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری یک برنامه 10 ساله را تنظیم کردیم که قصد داریم طی این برنامه شمار گردشگران خارجی کشور را تا سال 2025 به بیست میلیون نفر افزایش دهیم.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری فارس، مسعود سلطانی‌فر صبح امروز در نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت‌و‌گوی همکاری آسیا در محل هتل لاله تبریز اظهار داشت: ایران افتخار دارد پیشگام حوزه فرهنگی مجمع گفت‌و‌گوی همکاری‌های آسیایی باشد و کمک شایانی به تعمیق تفاهم و همبستگی بین ملت‌های آسیا کرده است.

وی گفت: در دنیای امروزی، صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین، بزرگترین و رو‌به‌رشد ترین صنایع به شمار می‌رود.این صنعت با برخورداری از ماهیتی چند بعدی می‌تواند درآمد زایی، سود آوری اقتصادی، توزیع عادلانه ثروت و اشتغال آفرینی قابل توجهی را در جوامع میزبان و مقاصد گردشگری به همراه داشته باشد که اختصاص 10درصد از GDP جهانی و 1 شغل از هر 11 شغل جهان به این صنعت به خوبی مبین این مطلب است.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: ضمن اینکه صنعت گردشگری قادر است به عنوان ابزاری کارآمد در دیپلماسی عمومی و پل ارتباطی میان ملت‌ها و اقوام گوناگون عمل نماید و با ایجاد و گسترش تعامل، همزیستی مسالمت آمیز و درک متقابل فرهنگی در پهنه گیتی؛ صلح، ثبات و آرامش را برای دنیای امروزی که شدیداً از افراطی گری و خشونت رنج می برد به ارمغان آورد.

سلطانی‌فر اذعان داشت: صنعت گردشگری، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز، صلح، ثبات و آرامش را برای جهان امروز به ارمغان می‌آورد و در این زمینه ایجاد یک سازکار مناسب برای توسعه همکاری‌های گردشگری بین‌المللی لازم است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز داشت: ضرورت و اهمیت بالای این امر، ایران و سازمان میراث را بر آن داشت تا به عنوان اقدام ابتکاری به بنیانگذاری این اجلاس و میزبانی اولین دوره آن مبادرت ورزد و از بدو شکل‌گیری، به عنوان محفلی برای گفت و گوی سازنده میان اعضا عمل نموده و دستاوردهای خوبی داشته است.

این مسئول از افزایش تعداد اعضا از 18 کشور به 34 کشور، تعیین و معرفی 20 پروژه در قالب 6 اولویت اصلی، ایجاد هویت مشترک بین کشورهای آسیایی، برگزاری 14 نشست وزارتی و برگزاری نشست‌های تخصصی مهم و اثر بخش به عنوان مهم‌ترین دستاوردهای اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت و گوی همکاری آسیا نام برد.

وی تصریح کرد: اطمینان دارم کارشناسان ارشد کشورهای عضو با بحث و تبادل نظر در سطح آسیا در زمینه‌هایی مثل چشم‌انداز آینده گردشگری، نقش گردشگری در توانمندسازی جوامع، چالش های زیست محیطی و روش های توسعه بازاریابی به نتایج سودمندی دست یافته‌اند.

سلطانی‌فر ادامه داد: برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری یک برنامه 10 ساله را تنظیم کردیم که قصد داریم طی این برنامه شمار گردشگران خارجی کشور را تا سال 2025 به 20 میلیون نفر افزایش دهیم و تسهیلات صدور ویزا را برای گردشگران افزایش داده‌ایم و 820 پروژه احداث هتل در ایران توسط بخش خصوصی در حال اجرا است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارداشت: اطمینان قاطع دارم کارشناسان ارشد گردشگری کشورهای عضو در نشست روز گذشته خود با بحث و تبادل نظر دقیق و مسئولانه پیرامون مسائل و موضوعات کلیدی مربوط به توسعه همکاری‌های گردشگری در سطح منطقه آسیا از جمله چشم انداز آینده گردشگری؛ راهکارهای برنامه ریزی و مدیریت اثربخش گردشگری؛ نقش گردشگری در توانمندسازی جوامع محلی؛ چالشهای اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی فراروی گردشگری؛ و روش‌ها و ابزارهای توسعه بازاریابی گردشگری و معرفی مقاصد کمتر شناخته‌شده و نوظهور به نتایج سودمندی دست پیدا کرده‌اند.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1