اخبار پیشنهادی


شنبه 95/07/10 | ساعت: 09:13 | کد خبر: 6247 | بازدید: 451678 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در افتتاحیه بازارچه صنایع دستی اودلاجان گفت: همکاری ما با شهرداری تهران سقف ندارد و اعتباری که به بازارچه اودلاجان برای افتتاح فاز نخست آن تعلق گرفته شش میلیارد تومان است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه افتتاحیه بازارچه صنایع دستی و هنرهای سنتی اودلاجان که عصر امروز (۱۰ مهرماه) در این محله تاریخی تهران برگزار شد، اظهار کرد: ما از سال ۱۳۹۱ با همکاری سازمان میراث فرهنگی، شهرداری تهران، وزارت راه و ترابری و مردم بازسازی بازارچه اودلاجان را آغاز کرده‌ایم. امروز بخش اول این بازارچه با صرف شش میلیارد تومان هزینه افتتاح می‌شود و قرار است با همین رویکرد به بازسازی بخش‌های دیگر این بازارچه و همچنین محله مسکونی اودلاجان ادامه دهیم.

او به ضرورت وجود مشارکت‌های مردمی اشاره و بیان کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته، از ظرفیت دستگاه‌های غیردولتی و مردمی در راستای حفاظت از اماکن و فضاهای تاریخی بهره برده‌ایم، چون منابع دولتی محدود است و پاسخگو نیست. به همین خاطر باید برای مرمت و نجات‌بخشی اماکن تاریخی و بهره‌برداری متناسب با ماهیت هر بنا، از مشارکت‌های مردمی استفاده کرد.

سلطانی‌فر جلب مشارکت‌های مردمی را یکی از اهداف مهم سازمان میراث فرهنگی دانست و ادامه داد: ما با کمک بخش خصوصی و مشارکت‌های مردمی می‌توانیم بناهای تاریخی را مرمت کنیم و آن‌ها را تغییر کاربری دهیم. در این صورت هم این بناها را به جاذبه‌های گردشگری تبدیل کرده‌ایم و هم جلوی تخریب این اماکن را گرفته‌ایم.

معاون رئیس‌جمهور که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت درباره بناهایی که در احیا و مرمت آن‌ها از همکاری شهرداری و مشارکت‌های مردمی بهره گرفته شده است، توضیح داد: ما تا کنون با استفاده از منابع غیردولتی و مشارکت‌های مردمی و همچنین همکاری با شهرداری توانسته‌ایم ۲۸ بنا را در شیراز، هفت بنا را با کمک سازمان همیاری کرمان و تعدادی از اماکن تاریخی را در قزوین و اراک سر و سامان دهیم.

او افزود: قرارداد ما با شهرداری تهران سقف ندارد، چراکه رویکرد شهرداری تهران و اعضای شورای شهر رویکردی مثبت و خوشایند است و آن‌ها آماده همکاری با مجموعه‌های قانونی ذی‌ربط در ارتباط با سازمان میراث فرهنگی هستند. از این رو، مشارکت ما با شهرداری تهران حد و مرز ندارد.

 



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1