اخبار پیشنهادی


شنبه 95/07/10 | ساعت: 09:28 | کد خبر: 6253 | بازدید: 451809 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسئولان کشور بهتر است در مناطق تاریخی ساکن شوند.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی چمران امروز در حاشیه افتتاح بازارچه صنایع دستی و هنرهای سنتی عودلاجان در تهران در جمع خبرنگاران گفت: آبادانی بازارچه عودلاجان می‌تواند گردشگر و مشاغل دیگری را به سمت این بازارچه بکشاند ضمن اینکه ظرفیت ایجاد شغل‌های دیگر و تخصصی در کنار هم در این بازار وجود دارد.

چمران افزود: ایجاد چنین بازارهای گردشگری و صنایع دستی به ویژه برای جذب گردشگران در جهت تأمین ارزان‌تر نیازهای آنها کار بسیار با ارزشی است ضمن اینکه معماری این منطقه نیز حفظ شده است.

وی خاطرنشان کرد: بارها و قبل از نهایی شدن این بازارچه روند بافت قدیم و ساخت و ساز بافت جدید را از نزدیک مشاهده کردم ضمن اینکه عدم رونق این بازار نیز موجب ناراحتی همگان بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: امیدوارم که روند احیا و بازسازی بافت‌های تاریخی و فرهنگی در منطقه ادامه یابد و بتوانیم شاهد رونق سابق این مناطق باشیم.

چمران گفت: بافت‌های فرسوده بازار تهران چون زیر نظر میراث فرهنگی است تعداد طبقات و تراکم آن پایین است و از نظر اقتصادی بازسازی آن برای مردم مشکل است چرا که 2 یا حداکثر 3 طبقه تراکم مسکونی به این مناطق داده می‌شود ولی می‌توان به گونه‌ای مدیریت کرد که خانه‌های قدیمی و حیاط‌ دار را به بازاری‌هایی که اینگونه منازل را دوست دارند واگذار شود.

وی ادامه داد: البته من پیشنهاد داده‌ام که تعدادی از مسئولان نیز در این مناطق ساکن شوند ضمن اینکه بنده هم حاضر هستم در چنین مناطقی زندگی کنم. البته منزل قدیمی ما تبدیل به موزه شده است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1